Téli ápolás


Hideg, szeles időben ápolnunk, védenünk kell valahogy a testünket. Hajlamosak vagyunk nagyon feltankolni a különböző testápolókból, kézkrémekből, arckrémekből, szőlőzsírokból és egyéb télen használt hidratáló kencékből. Egy ideje ezen próbálok változtatni, olyan termékeket keresni, amik valóban használnak, ha pedig több mindenre jók, az csak plusz pont.

A száraz, téli levegő kiszárítja a bőrt, ilyenkor jöhetnek a hidratálókrémek, testápolók, testvajak. Nem csak az arcunkra, a többi bőrfelületre is gondolnunk kell, például a könyékre vagy a sarokra. Kívül, belül hidratálni kell! Sokan, sokat papolnak a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel fontosságáról. De mi a megfelelő mennyiség? Igyál két litert, igyál hármat... Mások szerint 20kgonként kell egy liter vizet elfogyasztani. Tehát, ha 60 kg vagy, máris meg kellene innod három liter folyadékot. Egy biztos: 1-2 liter folyadék nem fog megártani. Főleg, ha ez víz, tea vagy gyümölcslé. /Nem is beszélve arról, hogy ez segíthet a fogyókúrában, a narancsbőr kezelésében, stb.../


A száraz bőrfelületekre én a The Body Shop testvajait használom, nem csak télen, nyáron is, mivel alapból száraz a bőröm. A sheavajas testvaj nagyon gyorsan segít a könyökömön, bátran ajánlom azoknak, akiknek tényleg nagyon száraz a bőrük. Mindenféle kézkrém helyett is testvajat szoktam használni, szerencsére van kisebb kiszerelés is (50ml), amit nem vagyok rest magammal cipelni, így mindig kéznél van. Erre a célra a Chocomaniat használom – jól lehet lakni az illatával.

Az arcbőr tisztítása is fontos. A tiszta arcbőrre pedig máris rápakolhatjuk a hidratálókrémet. Tápláló, gazdag krém kell ilyenkor, illetve, amire sokan nem gondolnak: olyan kell, amely gondoskodik a napvédelemről. Igen, télen is ez a helyzet. Nem csak nyáron fontos a sugarak elleni védelem, hiszen azok nem csak a vízfelszínről, hanem a hóról is visszaverődnek. Én az Essence my Skin minden bőrtípusra való, uborkás, limeos arckrémje mellett döntöttem már a tél elején. A bőröm nagyon szereti, a kényesebb területek nem kezdenek el hámlani, ha kint vagyok, az Arcom nem kezd húzni és feszülni (hólapátolás közben kipróbálva). Az illata is nagyon jó, a gél állag is szuper, hamar beszívódik, megvan a napvédelem is – az egyetlen negatív dolog azonban pont ezzel kapcsolatos –, fényvisszaverő pigmenteket tartalmaz, amiktől nem ragyog a fejem szerencsére, de a tenyerem annál inkább. Persze a kézmosás segít ezen.

Az ajkakra a tél ugyancsak rossz hatással lehet, ilyenkor gyakori a kiszáradás, kicserepesedés. Ez pedig kellemetlen pláne akkor, ha a száraz bőr meg/leszakad – például, ha valaki nem bírja megállni és rágja. Beszerezhetünk vagy csinálhatunk magunknak ajakradírt /ha valakit érdekel, megmutatom, hogyan szoktam csinálni/. Szinten tartáshoz és a kiszáradás megelőzésére – a Labellón túllépve –, szintén a The Body Shopot említeném meg; a képen látható tégelyes ajakápolót még külföldön vettem, nekem nagyon bevált, egy újabb dolog, ami napi szinten a táskámban van. Hatásos, kellemes az illata, ráadásul sokáig tart és nem kell belőle sokat felvinni. Ha a lip balm ilyen hatásos, milyen lehet a TBS ajakvaja? (Ki kell próbálni, felkerül a listára!)
Másik igen hatásos fegyverem a Carmex – melynek a csomagolását sokan illetik „a rovarirtó” címkével. De megtehetik, hogy a csomagolás ne legyen a legtrendibb, mert itt valóban belül van az érték. Este szoktam bekenni vele a számat, éjszaka hagyom hatni. A mentolos-balzsamos dolog felkenés után bizsereg az ajkakon, reggelre pedig puha lesz tőle a bőr.


Amikor nagyon száraz, cserepes az ajkam, lefekvés előtt bekenem testápolóval. Erre tömény, gazdag krémet szoktam választani, ami felvitel közben nem folyik. Itt kerül elő újra a TBS sheavajas testvaja. Reggelre sokkal jobb lesz a helyzet. Csak vigyázzunk, mit kenünk fel, mert belefuthatunk borzalmasan keserű krémekbe – persze nem kell a krémet kóstolgatni, de előfordul, hogy ez valahogy mégis sikerül. A Chocomania testvajat például sikerült valahogy megízlelni – kellemetlen élmény volt. Persze, nem kell testápolót kennünk feltétlenül a szánkra, ha belefutunk egy keserűbe, hát úgy kell nekünk, minek kentük oda, nem is oda való – gondolhatnánk. Ez csak egy tipp; nekem bevált.

A körmök is gyengülhetnek, töredezhetnek, mivel elkezd pusztulni a keratin. Alapból töredező körmeimnek ez rossz hír – megoldásnak egy keratin tartalmú alaplakkot és olajat választottam. Az ADEN Cosmetics keratin alaplakkja valóban segített, mióta használom, nem törnek le a körmeim. A körmöt és a köröm melletti bőrt (ami nálam szintén ki tud száradni) olajjal szoktam bedörzsölni. Olíva- vagy mandulaolajat használok, egy kicsit meglangyosítom, majd bedörzsölöm vele a körmöt és környékét. Ha időnk engedi, áztathatjuk is akár körmeinket az olajban, így még intenzívebben hat.

Sokan nagyobb figyelmet fordítanak a hajukra télen – bevallom, én ezt nem így szoktam, mivel van egy hajápolási rutinom, ami bevált, így nem problémás a hajam mostanában. Nem ragaszkodom egy samponhoz sem, de ha már tél; Gliss Kur keratinos, festett, világosított hajra való sampont vettem. /A haj 97%-a keratin és – ahogy azt a körmöknél említettem –, a száraz, hideg levegő roncsolja./
Télen is próbálom hagyni magától megszáradni a hajam, amikor csak tehetem; nem akarom állandóan szárítani. Előfordul, hogy az ember úgy fekszik le, hogy „oké, nem mosom meg a hajam, még holnap jó lesz”. Aztán reggel rájövünk, hogy mégsem. Ilyenkor pláne nincs idő úgy hajat mosni, hogy megszáradhasson magától, ráadásul szárítás után ha kimegyünk, még könnyebben fázik meg a fejbőr. Ilyenkor jöhet jól a száraz sampon. Persze aznap hajat kell mosni, nincs mese.

Remélem, tudtam pár hasznos dolgot mondani. Ti mivel, hogyan szoktátok ápolni a bőrötöket, körmötöket, hajatokat télen?

0 megjegyzés: