Ebelin sminkszivacs teszt


A már jól ismert és agyon sztárolt Beautyblender után sok márka próbálkozott hasonló sminkszivaccsal, több-kevesebb sikerrel. Sokáig nézegettem a hasonmások tesztjeit, de sosem vásároltam egyet sem, inkább kivártam. Egy német bloggernél olvastam először az Ebelin verziójáról és tudtam, most jött el az én időm. Így egy ausztriai látogatás alkalmával a kosaramba került ez a szivacs és azóta elválaszthatatlanok vagyunk. 


Úgy emlékszem, 2.60 euro (~750 Ft) volt az ára ennek a precíziós sminktojásnak (címke szerinti név). Kicsit tartottam tőle, hogy mellényúlok, hiszen biztosan láttatok már ti is olyan tojásdad sminkszivacsot - legalább tesztekben -, ami megrepedt, elnyelte a festéket, mosáskor morzsálódott, ráadásul kitisztítani sem lehetett rendesen; csak, hogy a legemlékezetesebb problémákat idézzem. De szerencsére az Ebelin kitett magáért és egy remek sminkeszközt alkotott. Átlátszó műanyaghengerben lehet megvásárolni és már a csomagoláson keresztül is látni, hogy nem silány anyagból van. Tömör, de ruganyos, összenyomás után hamar felveszi eredeti formáját. Élénk pink színével igazán csajos darab, ráadásul a leírása alapján latexmentes és antibakteriális. Bár általában az ilyen szivacsokat benedvesítve szokták használni, én többször alkalmazom szárazon, csupán azért, mert számomra így kényelmesebb. A csúcsát a korrektor, a fenekét az alapozó vagy BB krém felvitelére használom. Az eddig próbált összes alapozótermékből kihozta a maximális fedést, amit tud az adott kence. Laza, ütögető mozdulatokkal viszem fel az anyagot, így egyenletes, természetes lesz az eredmény. Nem nyel el sok festéket, nem is szoktam többet használni, mint amikor csak kézzel dolgozom.


A tisztításától sem kell tartani - bár több helyen olvastam, hogy nehéznek találták, mert össze-vissza vizezték meg rakosgatták tálakba, stb... -, csak a megfelelő technikát kell eltalálni. Szeretem minden használat után megtisztítani, nagyon könnyen és gyorsan megy, csak egy kis sampon kell hozzá. Először be kell vizezni, a tömör anyag viszonylag nehezen nyeli el a vizet is, ezért először össze kell nyomni, majd vízsugár alá tenni (vagy vízbe mártani) és engedni a nyomáson, hogy visszanyerje az alakját, ilyenkor nyeli a vizet. Ezután nyomok a tenyerembe egy kis sampont (ez azért is jó, mert így elkerülhetjük az irritációt, hiszen ha azt a sampont használjuk, amit általában a hajunkra is, valószínűleg akkor sem fog gondot okozni, ha esetleg az arcunkra kerül a szivacsról) és beledörzsölöm. Nem kell félteni, lehet nyomkodni, csavargatni, strapabíró, nem fog megrepedni. Samponozás után kimosom és hagyom megszáradni - ezzel a módszerrel teljesen tiszta lesz és az egész nem több 5 percnél. Nem teszem vissza a hengerébe - pont akkorára duzzad, hogy nem is férne bele -, hagyom levegőn megszáradni. Ez akár fél napot is igénybe vesz. Ha ilyen szivacsokat használtok, figyeljetek, hogy tényleg teljesen megszáradjon, mielőtt bezárjátok a dobozába, nehogy bepenészedjen! 

Nagyon elégedett vagyok ezzel a termékkel, biztos vagyok benne, hogy drágább árkategóriában nem keresnék ilyet ezek után. Az eddigi használatok számát nézve még sokáig velem lesz ez a darab és ha majd szükséges lesz, újat fogok belőle venni. 

Használtok hasonló sminkszivacsokat? Találkoztatok már rossz darabbal?

5 megjegyzés:

  1. kár, hogy az ebelin csomó jó cuccát nem árulják a magyar dm-ekben :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos sok jó márka sok jó termékéből kimaradunk. De ezt a sminkszivacsot (most már több forrásból is úgy tudom, hogy) itthon is lehet kapni. :)

      Törlés
    2. na akkor majd jól utánajárok :)

      Törlés
  2. én is vettem ilyet itthon :) de 1500ft volt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, legalább lehet kapni itthon is. :) Köszi az infót!

      Törlés