Lignano | Italy



Sziasztok! Aki követ Instagramon és/vagy Facebookon, láthatta, hogy múlt héten elutaztunk, Lignano (Olaszország) volt az úti cél. Nem volt hónapokkal előre betervezett nyaralás, nem készültem rá előre, így nem is volt itt a blogon sem "mit viszek/veszek a nyaralásra" bejegyzés, viszont gondoltam, ha már úgyis csináltam pár képet, megmutatom Nektek, merre jártunk.  


Lignano az Adriai-tenger mellett fekszik Olaszországban. Eléggé kedvelt üdülőhely, rengetegen megfordulnak itt és nem meglepő, ha az ember magyar szót hall, amikor a városban sétál. Sabbiadoro városrészen jártunk, ez hosszú, homokos strandjáról híres és a három városrész közül (Pineta, Riviera, Sabbiadoro) a legfelkapottabb. 



Természetesen itt is, mint minden más sziesztát tartó országban, inkább az esti, éjszakai nyüzsgés a jellemző. Napközben csak páran vásárolgatnak vagy igyekeznek a strandra.



Bár Olaszországról van szó, én nem sok minden olaszosat látok ebben a településben, mivel hiányzik az óváros és igazából semmi történelmi jelentőségű nem történt itt. Lignano (és a mellette lévő település, Bibione) számomra inkább amolyan direkt turistaparadicsom, Luna Parkkal (vidámpark) és hosszú sétálóutcával - rengeteg bolttal. 




Igazából szinte mindent lehet kapni a sétálóutcán a gyümölcstől elkezdve a ruhákon át, a legszokásosabb hűtőmágnes, képeslap szuvenírekig. Az olcsóbb boltok szinte ugyanazt kínálják, mint nálunk a kínai üzletek, csak sokszoros áron (egy karkötő 200 Ft helyett 6 euro). Gyümölcsből vannak érdekesebbek is, mint itthon, például mini banán vagy kaktusz gyümölcs és szinte mindent lehet kapni felkockázva, dobozokba porciózva. Ezek közül engem csak a kókusz hatott meg (amit egyébként a strandon kiabálva is árulnak), kétszer is vettem kisebb dobozban. 

De van itt még karácsonyi holmikat, élethű művirágot és márkás termékeket áruló bolt is. Parfüméria is van, YSL, Prada, Clinique, stb, pont olyan áron, mint itthon, illetve márkás táskákat is lehet kapni, az egyik boltban 20% kedvezmény járt a Guess táskákra, így aki ilyesmire vágyik, kifoghat egészen jó akciókat is. 


Ha már Olaszország, akkor pizza. Bár tésztát szerettem volna enni, de nem jutottam dűlőre a pincérrel, így tonhalas pizza lett a vége. Bár kicsit féltem a paradicsomos alaptól, újra rá kellett jönnöm, hogy kint nem ugyanazt a ketchup ízű, túlfűszerezett, vastagon kent gyomorölőt jelenti, mint itthon. Általában minden pizzára csak egy-két feltét jár, ha valaki ketchupot akar, külön kell kérnie és fizetnie érte.



A szállásunk egy kikötőben volt, a teraszról bele lehetett (volna) ugrani a vízbe, közvetlenül mellettünk ringatóztak a vitorlások, csónakok. Akármelyik ablakon néztem ki, vizet láttam. Meg sirályokat. Nem is tudom, hogy mondjam... Ezeknél a madaraknál idegesítőbbekkel még nem találkoztam, olyan a hangjuk, mintha állandóan kacagnának vagy bőgnének. Viszont a magyar száraz kenyeret azt nagyon szerették és az etetésükben leltem némi örömöt, úgyhogy megfértünk egymás mellett. 





Hoztam pár képet a kikötőről is, ezen az utolsón láthatjátok, hol laktunk (jobb oldal). Ahogy írtam, a teraszról bele lehetett ugrani a vízbe, a szomszédban nyaraló srácok egyike meg is tette. Különben olasz fiatalok voltak mellettünk, Milánóból utaztak fel Lignanoba és hát mit mondjak, tudtak bulizni. 


Ilyen volt a kilátás a szobából. Egy parkosított rész volt az épület előtt, ezen át lehetett lejutni a medencéhez, ami mögött szintén egy kikötőrész volt, még hátrébb pedig a tenger. A strand távolabb volt és nem hoztam róla képeket, mert számomra fura lett volna, hogy a több száz strandoló között elkezdek kattintgatni, viszont utolsó nap esett (Instagramon erről videót is láthattatok) és kiürült a medence, így ott volt alkalmam fényképezni. 



Nagyon hangulatos és szép volt, bár bevallom, nem mentem bele. De az oszlopok a medence környékén nagyon tetszettek. 


Ezen a képen Lili napozik az eső után, róla készült a legtöbb nyaralós kép. Mindig visszük magunkkal, nagyon jól szokta érezni magát és a 6-7 órás autóutat is bírja minden gond nélkül (általában az ölemben szokott aludni vagy nézeget ki az ablakon). 


Persze nem jöhettem el úgy, hogy ne vásároljak kencét. Jártunk már Bibionéban, ott egyáltalán nem találtam a városban parfümériát, drogériában pedig inkább csak sampont, papírárut találtam. Így már akkor körülnéztem, merre lehet egy nagy plázát vagy valami olyan helyet találni, ahol sminktermékeket lehet vásárolni. Portogruaroban van egy pláza, az Adriatico 2, itt van Kiko, Lash, H&M, cipő- és lakberendezési bolt, fodrász, minden, ami csak kell. (Ha autópályán szeretnénk átjutni Lignano/Bibione-ból, 2.20 euro.) Ide leírom a címet is: Via Prati Guori, 29, Portogruaro Venezia

A másik hely, ahova végre sikerült eljutnom, (szintén Portogruaro) a Sephora. Tavaly már megpróbálkoztunk vele, de egyszerűen annyira eldugott helyen van, hogy feladtuk. Egy téren van, csak gyalog lehet megközelíteni, így a GPS nem segített, ráadásul nem találtunk a közelben épkézláb utcát sem, amire be lehetne hajtani autóval. Úgyhogy helyi segítséget vettem igénybe, egy olasz hölgy elkísért minket az ajtóig. A végeredményt pedig láthatjátok a képen. A Sephora címe: Piazetta XXVII Febbrairo 1944, 8 Portogruaro Venezia

Számomra igazából itt vége is a nyárnak és már az őszi színek és dekorációk foglalkoztatnak, úgyhogy ilyen témájú bejegyzések fognak beszivárogni a blogra lassan, de biztosan. Persze lesz szó a kint vásárolt dolgokról is. :)

Nektek mivel telt a nyár? Voltatok nyaralni?  

15 megjegyzés:

  1. Nagyon klasszak a képek és igazán hangulatosak :) Én kétszer jártam Bibionéban, nagyon tetszett (habár az olasz temperamentummal nem igazán tudtam megbarátkozni). Nagyon jól néz ki a pizzád, én sajnos abból nem fogtam ki jót. A tészta ugyan vékony volt, de olyan vastag, ízetlen paradicsomszószt kaptam hozzá, hogy szörnyű, és ezen kívül csak sajt volt rajta, nekem nagyon nem jött be. Gondoltam, hogy nem olyan lesz, mint a hazai, de azért ennél kicsit tartalmasabbra számítottam. Viszont az olasz fagyinak nincsen párja :) Nagyon jó dolgokat vettél, remélem mindről lesz teszt hamarosan :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én nem szeretem az általánosítást,nem hiszem,hogy minden olaszra jellemző a temperamentum amit írtál.
      hidd el az olaszok ezerszer segítőkészebbek mint a magyarok!!!! néha már rosszul is érem magam otthon (ugye már átvettem ezt az olasz stílust ) amikor jó fej akarok valakivel lenni. :)
      a pizza témában leírtam amit gondoltam,biztos nem jó helyre mentetek enni. én 5 év alatt kb. 2x ettem rossz pizzát....szóval elhiheted,az olasz pizzának ( konyhának) nincs párja :)

      Törlés
    2. Hú Lányok... ^^' A temperamentumról szólva, itt is, ott is vannak ilyen-olyan emberek. Ahogy mindenhol vannak rossz pizzák is. Van, aki ezt szereti, van aki azt. :)

      Törlés
  2. Imádom a képeid, gyönyörű helyen jártatok! Én még soha nem voltam Olaszországban, de nagyon szeretnék eljutni. :) Apukámnak is ez az egyik nagy vágya, úgyhogy ha megyek, akkor biztos őt is viszem magammal. Imádja a pizzát. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Remélem, eljuttok Ti is Olaszországba. :)

      Törlés
  3. Szuper képek, és baromira jók a smink cuccok összeszedtél*-*♥

    VálaszTörlés
  4. amit a pizzáról írtál ezen nagyon jót nevettem. :D
    ugye túristaként az ember minden országot másnak lát,mint amilyen valójában.
    én utálom az otthoni pizzát,köze sincs ahhoz amilyen valójában az eredeti olasz pizza. itt híresek az olaszok a paradicsomszószról,amit maguk készítik,és elhiheted a ketchupot utálják,semmi köze ahhoz,amit egy igazi paradicsomszósz nyújt( ezért kell külön kérni és fizetni érte,mert elnyomja a pizzát). ki lehet fogni nem jó pizzát, és mindenhol előfordul,vannak nem olasz vendéglők....
    az északi rész csak a túristákról szól,a tengerparti részek főleg,azt viszont nagyon kedvelem,hogy sok helyre nem lehet autóval bemenni. gondolj bele,milyen lenne, a szép régi épületeket tönkretenné a mérgező szénmonoxid. :)
    ettől független tetszett a beszámolód:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy nem fogalmaztam elég jól, de semmi bajom nem volt a kinti pizzával, sőt! Ettem már párszor Olaszországban pizzát (mindig direkt olasz étteremben) és soha semmi bajom nem volt vele, hacsak nem annyi, hogy nem bírtam mind megenni.
      Az autómentességgel sincs semmi problémám, csupán elmeséltem, hogyan (nem) találtam meg a gyalogos közlekedésre át nem állítható GPS miatt az adott címet. Az egészet azért írtam le címmel, mindennel együtt, hátha valaki eljut a környékre és ugyanúgy nem találja a Sephorat, mint mi. :)

      Törlés
  5. Nagyon kedves kis helyen voltál! :)
    A pizzás eset úgy látom mindenkinek hasonló. :) Nekem is volt... 1 óra várakozás, túl vékony tészta, elégtelen feltét... hozzá vagyok szokva a hazaiakhoz, nincs mit tenni.

    Ha gondolod nézz be hozzám (www.turcsekgabi.hu) 2. blogszülinapos nyereményjátékomra! :)

    Gabcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabcsi, benézek hozzád mindenképp. Nekem inkább a kinti pizza jön be, az itthoniak sokkal jobban megterhelik az amúgy sem sokáig terhelhető gyomrom. De ízlések és pofonok. :)

      Törlés
  6. Nagyon jó képeket csináltál, gyönyörű Olaszország, a tengerpartja pedig különösen *-* Viszont valamin megakadt a szemem: 6-7 óra autóval? :O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Igen, az északi részek, ahol már tengerpart is van, tőlünk (Szombathely) kb. 6-7 órányi útra vannak, ha autópályán haladunk Ausztrián át.

      Törlés
  7. Annyira imádom Olaszországot, imádok képeket nézegetni róla :D Életem nagy vágya, hogy ott éljek, szerencsére párom is szereti, ezért a nászutat egyezményesen Szicíliába tervezzük. Viszont ki kell jelentenem, hogy én már többször voltam és az éttermeikre csak gondolnom kell és kész vagyok...tészta, pizza, sajtok, szalámik, sonkák....ez 100%ig az én ízlésem, még így lisztérzékenyként is isteni dolgom van kint. Régebben Armani parfümöt, pár éve sokkal olcsóbb volt, mint itthon :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából én nem vagyok nagy tengerkedvelő, inkább csak nézem, milyen szép - valószínűleg ezért nem fordult még meg a fejemben, hogy szívesen laknék pl. Olaszországban. De a konyhájuk nekem is nagyon tetszik, a tészta, pizza kérdésen túl én a halat is szívesen megeszem. A parfümről szólva, most már kb. semmit nem láttam olcsóbbnak, mint itthon vagy Ausztriában. Pedig mindig reménykedem a szüleim beszámolóit hallgatva. Régebben ilyen szempontból is megérte kiutazni. :)

      Törlés