Mindent a striákról

Az előző fogyókúrás téma (narancsbőr) miatt sokan írtatok nekem emailt vagy facebook üzenetet. Ahogy abban a videóban is elmondtam, illetve ahogy a válaszüzenetekben leírtam, a narancsbőr és a stria nem ugyanaz a tészta. Mivel tényleg sok volt a kérdés és tudom, hogy vannak olyanok is, akik nem szívesen érdeklődnek idegennél ilyenről, ezért úgy gondoltam, legjobb tudásom szerint feldolgozom ezt a csík-témát is. Nézzétek meg a videót és/vagy görgessetek lejjebb!


Sokan keverik össze a striákat a cellulittal, mivel, bár különböző dolgokról van szó, ugyanazokat a területeket támadják. Megjelennek a karokon, lábakon, has- és fenéktájékon, melleken. A stria azonban nem a munkával eltüntethető gödröcskékről-dombocskákról szól, hanem azokról a fránya csíkokról, melyek vöröses-lilás színben kezdik meg életüket a bőrünkön. Ezek a terhességi csíknak is nevezett aranyosságok egy életen át velünk maradnak, akkor is, ha a fejünket a falba verjük. Hízás, fogyás, izomnövekedés, növekedés során bukkannak fel, amikor a testünk hirtelen változáson megy keresztül. Ilyenkor a bőr az alulról érkező feszítő erő hatására kvázi elszakad. Ezek a csíkok a bőr középső rétegében (dermis) jönnek létre, tehát nem a felhámban kell keresgélnünk a probléma gyökerét. Nőknél és férfiaknál is előforduló probléma ez, ráadásul úgy tudom, örökölhetjük is a stria-hajlamot.

Bevallom, a megelőzésről nem sokat tudok, egyszer csak jöttek a striák és kész. Amikor utánanéztem a dolognak, akkor már a megelőzésnek rég lőttek és igazán jó tippek erre szerintem nincsenek. Használhatunk megelőzésre bőrrugalmasságot fokozó kencéket, egészségesen táplálkozhatunk és kerülhetjük a súly(növekedést). A kencék használatát a gyarapodás előtt kell elkezdeni, erre szerintem csak babavállalás előtt van leginkább lehetőség, illetve ha valaki számít a gyors izomnövekedésre. Minden más esetben nem hiszem, hogy az illető éppen a striákra gondol, inkább akkor fog szembesülni velük, amikor szépen vöröslenek már. Illetve, szerintem tonnaszám kenhetjük a krémeket, ha hajlamosak vagyunk a csíkosodásra, nem lehet mit tenni. Ugyanez a helyzet a már kialakult csíkokkal is. Kenhetjük, húzhatjuk-nyúzhatjuk, nem tűnnek el. A jó hír azonban az, hogy bár a csík megmarad, idővel elhalványodik, fehéres, gyöngyházszínűen csillogó lesz. Ezt az elhalványodást segít(het)ik elő azok a (sokszor csodakészítménynek reklámozott) kencék, melyek stria kezelésre valók. Ha tényleg akarunk valamit tenni a már kialakult striák ellen, akkor a friss csíkokon kell alkalmaznunk ezeket, illetve ilyenkor kell(ene) bejelentkezni hozzáértő kozmetikushoz, hiszen léteznek olyan kezelések, melyek elősegítik az elhalványodást, csökkent(het)ik a csíkok mélységét, szélességét. Minél régebbi a stria, annál inkább nem lehet már mit tenni érte.

A képen: A karomon lévő striát próbáltam lefotózni, szerintem látni, hogy alig lehet látni. :D

Az, hogy végül kinél mennyire tűnnek el ezek a vonalkák, változó. Van, akinek annyira elhalványulnak, hogy később alig lehet majd észrevenni őket. Nekem például a karomon lévők csak akkor látszanak, ha a fény éppen úgy éri őket, hogy picit becsillannak. Illetve, itt kell még megemlítenem, hogy ha hízás hatására létrejöttek a csíkok, majd valaki lefogy, a stria nem fog visszahúzódni, a szétszakadt bőr nem fog összeforrni. A legjobb dolog tehát a megelőzés – lenne. Illetve, van még egy mód az eltávolításra, a nem kicsit drága plasztikai műtét. Megleszünk mi azokkal a csíkocskákkal...

0 megjegyzés: