Last minute karácsonyi dekoráció


Idén nagyon szaladgálósra sikeredett az utolsó hónap, sok volt a munka és a külön program is. Bár az állandó ünnepi díszeket, mint a kültéri fényfüzér, az adventi koszorú és még több és több gyertya, időben sikerült kitenni, valahogy karácsony előtt mindig úgy vagyok, hogy még néhány apróság elfér. Ilyenkor külön emiatt nem szoktam elmenni vásárolni, csak megnézem, mi van itthon, összeszedek minden kezem ügyébe akadó dolgot és csinálok belőlük valamit vagy a legegyszerűbb módon felhasználom őket. Így ezekből a kis ötletekből hoztam párat, hátha Nektek is mosolyt csalnak az arcotokra, ahogy nekem. :)



A legegyszerűbb dolog pár apróságot beledobálni egy üvegbe vagy gyertyatartóba és mivel nálam a szaloncukor nem csak a fára való, így ebben a törött üveg szerű gömbben csücsülnek páran. Csak páran, mert szentestéig eltűnnének. Majd akkor telerakom a gyertyatartót édességgel. Vagy karácsonyfadísszel, azok is biztosan szépen mutatnak benne.


Nálam karácsonykor a gyertya gyertyával a legkedvesebb dekoráció. A legegyszerűbb, ha fogunk egy tálat, a közepére egy üveges mécsest teszünk és köré pakolunk mindenféle apróságot. Ha elfogyott a gyertya, könnyen tudjuk cserélni. Az igazán motiváltak egy hosszabb tálon több gyertyával is megvalósíthatják ezt, nálunk ilyen lesz az asztaldísz a karácsinyi vacsoránál.


A narancs is szerves része nálam a karácsonynak, illetve a télnek, ilyenkor elég sokat eszünk belőle. Szeretem felhasználni a héját, ezen és az előző gyertyás-tálkás képen láthatjátok, hogy narancshéjból szúrtam ki csillagokat. De mécsest is szoktam csinálni belőle.


Végigfényképeztem a lépéseket, így sem volt sokkal több, mint 10 perc. Nálam ez az új formája a „narancsba szúrj szegfűszeget” illatosítónak. Az annyira hamar tönkremegy és olyan lehangoló látvány... Mivel így nincs a narancsban a bele, tartósabb is. Az a mottója, hogy olyan narancsot kell választani, ami magától is megáll a lábán.


Karácsonyfadísz biztos mindenkinél van otthon. Nálunk most már szinte minden lámpán lógnak gömbök, a variációknak itt is csak a képzelet (és a lámpa formája) szabhat határt. Ez a spirál annyira tetszett minden vendégünknek tavaly, hogy idén is így tettem fel. Szerintem nagyon mutatós.

Díszítgetitek még karácsony előtt a lakást? Kidobjátok a narancs héját? A szaloncukrot csak a fára teszitek?

8 megjegyzés:

  1. Az a narancsos mécsestartó valami eszméletlen jó lett! :)

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom Szilvihez :D A narancsos az valami eszméletlenül jóóó :D Ügyes vagy :D

    VálaszTörlés
  3. Mindegyik szuper, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  4. Mindegyik tetszik, talán az utsó kettő a leges-legjobban! Le a kalappal, ügyi vagy nagyon!!!! :)
    Pusza: Reni

    VálaszTörlés