Fűszeres keksz sütőtökkel



Halloween közeledtével nagyon szeretek elbíbelődni sminkekkel, dekorációkkal és persze pár finom falattal is. Terveztem már egy ideje, hogy csinálok sütőtökös kekszet, egyik este aztán hirtelen felindulásból nekiálltam. A blogon már szereplő karácsonyi keksz receptet gondoltam újra, a főszereplők pedig fűszerek és persze sütőtök. 


Hozzávalók: 

120g sütőtök összenyomkodva
300g lisz
150g barnacukor 
70g vaj
1 db nagy tojás
fél citrom leve
1 kk reszelt citromhéj
1,5 kk őrölt gyömbér
1,5 kk fahéj
1/2 kk reszelt szerecsendió
1 kk őrölt szegfűszeg
egy csipet só
egy csipet fehérbors
3 kk méz

Az első feladat itt a tök megsütése. Amikor kihűl, kikaparom a héjából és villával szétnyomkodom. Erre a tökpürére tettem a meglangyosított vajat és mézet, majd rászórtam a fűszereket is. Minden mást halomba raktam egy gyúródeszkán, majd a tökös keveréket is hozzáadtam és az egészet összegyúrtam. Az így kapott gombócot hűtőbe tettem egy éjszakára. Másnap elfeleztem, két darabban kinyújtottam és kiszaggattam (a tök formájú szaggatót a Lidlben vettem). 175 C°-on 12 percig sütöttem.  


A díszítéshez fél tábla 80%-os olvasztott csokoládéban elkevertem két teáskanál kávét. Felcsavartam egy darab sütőpapírt, beletöltöttem a csokit, lecsíptem az így kapott tölcsér csőrét és elkezdtem rajzolni a kekszek tetejére. A díszített darabok pár órára be lettek téve a hűtőbe, hogy teljesen megdermedjen a csoki, utána fémdobozba lettek pakolva és gyors ütemben elkezdtek fogyni. 

Ha elkészítitek, mutassátok meg nekem a #negiluyblog jelöléssel az Isntagramon és/vagy a Facebookon! :)

Szeretitek a sütőtököt? Miket szoktatok készíteni belőle? 

0 megjegyzés: