Biztos vagyok benne, hogy találkoztatok már vagy a boltok polcain vagy (tv) reklámokban a Zewa nedves toalettpapírjával. A termék kapcsán a Zewa és az Ipsos közös kutatásba kezdett. Az alábbiakban erről olvashattok.
Kellően
alapos a személyes higiéniánk?
Kíváncsiak voltunk az
ország vécéhasználati szokásaira
Budapest,
2017. július 26. – A vécézés és a
vécéhasználati szokások mindig a kényes témák közé tartoztak. Nem beszélgetünk
erről társaságban vagy a nyilvánosság előtt, még az interneten is lopva
kutakodunk az ezzel kapcsolatos információk után, nehogy valaki meglássa, hogy épp
miről olvasunk. Pedig az, hogy hogyan használjuk a WC-t, ráülünk-e, vagy
használat előtt leterítjük, milyen típusú törlőkendőt használunk, mosunk-e
kezet a használata után, vagy sem, ugyanolyan fontos szerepet tölt be a személyes
higiéniánk megőrzésében, mint a fürdés, vagy a zuhanyzás.
Bár a nyilvánosság előtt nemigen beszélünk vécéhasználati
szokásinkról, mégis egyre egészségtudatosabb fogyasztókká válunk, és igyekszünk
tenni azért, hogy elkerüljük a fertőzéseket. Ezért a Zewa és az Ipsos, vezető piac- és
közvélemény-kutatóintézet 600 fős reprezentatív kutatást végzett, hogy
megtudjuk, mennyire figyelünk oda a személyes higiéniánkra, vajon tisztában
vagyunk-e egyes toalettpapír fajták használatának szükségességével,
higiéniánkban betöltött szerepével. A kutatás eredményeivel a Zewa szeretne
rávilágítani arra, hogy a mindennapi higiéniánkban a hagyományos, száraz
toalettpapírok mellett a nedves toalettpapír használata is nagyon fontos
szerepet játszik. Ahogyan a kutatás eredményéből is jól látható: a fogyasztók
nagy része valóban fontosnak tartja a nedves toalettpapír használatát, de a
valóságban még kevesen építették be ezt a mindennapi használatba, vagy nem
kifejezetten erre a célra szánt terméket használnak.
Akad egy kérdés, amit talán még szűk baráti
társaságban sem merünk feltenni: ki hogy használja a WC-t idegen helyen? A
kutatásban részt vevők megosztott válaszokat adtak: a megkérdezettek 47%-a soha, semmilyen körülmények között
nem ül rá a vécére idegen helyen, míg gyakorlatilag ugyanennyien, a
válaszadók 49%-a adott körülmények között ráül, de előtte letisztítja,
letakarja a WC-deszkát. Mindössze 2%-nyi olyan válaszadó volt, aki elmondása
szerint ugyanúgy használja a toalettet idegen helyen, mint otthon. Jelentősek e
téren a nemi különbségek: míg a megkérdezett nők többsége, 61%-a állítja, hogy
soha, semmilyen körülmények között nem ül rá a WC-re, 37%-uk pedig csak annak
letisztítása után, addig a férfiaknál szinte fordítottak ezek az arányok:
25%-uk állítja, hogy soha, semmilyen körülmények között nem ül rá idegen helyen
a WC-deszkára, míg 65%-uk inkább letisztogatja és úgy használja.
Szakemberek szerint az lenne ideális, ha a
vécé használata után lenne lehetőség fürdeni, tisztálkodni. A megkérdezett,
inaktív lakosság 45%-ának rendszeresen van lehetősége a vécé használata után
zuhanyozni, vagy bidét használni, az aktív lakosság 39% alkalmanként teheti ezt
meg és a megkérdezettek közel ötödének egyáltalán nincs erre módja.
A különböző higiéniai termékek közül a papír zsebkendő az, amelyet – hacsak
nem felejtünk éppen otthon – mindenki tart magánál. Emellett igen kedvelt és
elterjedt még a kézfertőtlenítő gél,
amelyet egy átlagos napon a válaszadók közel fele (46%), hosszabb utazás
alkalmával pedig több mint fele (58%) tesz a táskájába. A harmadik
legnépszerűbb tisztálkodási termék, amelyet a megkérdezettek jó harmada (35%),
hosszabb út esetén fele (51%) visz magával, az a baba popsitörlő. (A nők hasonló hányada tart magánál intim törlőt.)
Nedves
toalettpapírt egy átlagos napon körülbelül fele ennyien, 16%-nyian csomagolnak
a táskába, hosszabb kiruccanás esetén viszont már egyharmadnyian, habár a
válaszadók 81%-a szerint fontos a nedves toalettpapír használata. Természetesen
a nők sokkal felkészültebbek a férfiaknál, és – a zsebkendő kivételével –
körülbelül két-háromszor annyi nő tart magánál egyet-egyet az egyes
tisztálkodási szerekből, mint férfi.
A nedves
toalettpapír használók három fő érvvel indokolják ennek a higiéniai
terméknek a használatát: az első és elsöprő arányban említett az egészségügyi
szempont (83%). Szerintük a nedves toalettpapír higiénikusabb, segít a fertőzések elkerülésében, a betegségek
megelőzésében. Két másik rendező elv a praktikum és a szubjektív érzet volt
a válaszadók között: hogy egyszerű, gyors, hatékony, használata révén nő a
komfortérzet, friss, kellemes érzést biztosít.
A kutatás arra is kíváncsi volt, hogy a megkérdezettek
tudják-e, hogy ellentétben sok másik termékkel a Zewa nedves toalettpapírjai
biológiailag lebomlanak, ezáltal nyugodtan
lehúzhatóak a WC-ben. A megkérdezettek 42%-a igennel válaszolt, ugyanakkor
36%-a nemmel. A válaszadók jó ötöde saját bevallása szerint nem tudta ezt az
információt. A nedves toalettpapírt használó válaszadók 40%-a be szokta dobni,
56%-a nem szokta bedobni a WC-be a nedves toalettpapírt.
Új Zewa Aloe Vera nedves toelattpapír: Illatmentes, aloe vera kivonatot tartalmaz, bőrsemleges PH-értékű, biológiailag lebomló, bőrgyógyászatilag tesztelt.
Zewa termékinformációk
A nedves toalettpapír hasznos és elengedhetetlen társa a
hagyományos száraz toalettpapírnak, amellyel alapos gondoskodást biztosíthatunk
testünk intim területeinek. Többféle változatban, akár már aloe vera kivonatot
tartalmazó formában is elérhetőek. A száraz toalettpapír után használva
kiemelkedően alapos és kellemes tisztaság érzetet biztosítanak, és nem utolsó
sorban segíthetnek elkerülni a WC-n elkapható egyes kórokozókat is. A Zewa nedves toalettpapírjai ugyanúgy
lehúzhatók a WC-ben, mint a hagyományos toalettpapírok. A lapok szétoszlanak - természetes
folyamatok útján lassan egészen apró részekre esnek szét - a vízben, és
semmiféle dugulást nem okoznak (az ajánlott egyszerre lehúzható mennyiség három
darab).