Megoldás, ha a hajad törik, száraz, szöszös | Kérastase


Ha a hajápolás a téma, elmondhatom, hogy én már megjártam a pincét és a padlást is; termékeket és a hajam állapotát tekintve is. Kipróbáltam a legolcsóbb drogériás sampont és balzsamot és jártam már több tízezer forintos hajkezelésen is. Ki merem jelenteni, hogy a legolcsóbb termékek között is találtam már szuper darabokat és a legdrágábbak között is olyat, ami kicsit sem tudott többet, mint a drogériás társa. 

A hajamról meg már sokat meséltem, ez az egyik állandóan változó problémám és igyekszem mindig updatelni az információkat, hátha segítek annak, aki szintén az egyszer így, egyszer úgy viselkedő hajával küzd. Nekem az alapproblémám a gyors zsírosodás és mellé a csontszáraz hajvégek. Ehhez társul a hajhullás majd a visszanövesztés témaköre. Bármi történik velem, a hajamon látszik meg legelőször. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy erre fontos figyelni, sokszor a hajhullás nem csak a szokásos "vedlés" (bocsi a fura szóhasználatért, de így van), hanem valami bujkáló gondnak az első jele. 

Mindezzel nyilván nem riogatni szeretnék, csak annyit akarok mondani: nem csak az esztétika miatt fontos, hogy szép legyen a hajunk. Ha rendben tudjuk tartani, valószínűleg mi is rendben vagyunk. Nálam legalábbis így van. Ennyi hajas bevezető után rátérek a lényegre: Megint szőke lettem. 

Ezzel pedig fokozódtak a "zsíros tő és száraz vég" problémáim, ami szöszösödéssel, fakósággal társult. A hajam textúrája szállós, szálkás lett, állandóan vágtam a végéből, mert gusztustalanul töredezett volt. Ez tavaly év vége felé volt, amikor már nem szedtem hajvitamint se. Nézegettem, keresgéltem, erre az ölembe pottyant a megoldás, kaptam egy Kérastase csomagot. (Nem a márkától!) A három darabos szettben hajfürdő, kondicionáló és spéci hővédős tej is volt; mintha valaki megérezte volna, hogy hullámosító vasat kapok karácsonyra. :D 

A dobozban talált Kérastase Elixir Ultime Le Bain hajfürdő kifejezetten élettelen, fáradt, törékeny, töredezett hajra való. Többféle olaj található benne, köztük a hajápolásban sokat használt argánolaj is. A koszt, zsírt tökéletesen eltávolítja, hidratálja, illatossá és fényessé teszi a hajat. 

Az Elixir Ultime Le Fondant olajos kondicionáló szintén argánolajban gazdag. A sampon tökéletes kiegészítője, pár percet kell a hajon hagyni és egy-egy alkalommal mogyorónyi mennyiség kell csak belőle. Nagyon lágy, selymes tapintású krém, könnyű felvinni, eloszlatni és lemosni.

A Nutritive Nectar Thermique hajtej meggátolja a haj hidratáltságának elvesztését, a benne található íriszkivonattal megakadályozza a szárazság okozta oxidálódást, lenmagolaj tartalmának köszönhetően fényt és selymességet ad. Kisimítja a hajszálak felszínét, így azok nem csak könnyen formázhatóak lesznek, de a kialakított formát jobban meg is őrzik. Illetve, ami a legfontosabb: Megbízható hővédelmet biztosít. 


Szóval, kis tanulmányozás után nyilván nagy hévvel belevetettem magam a szalonminőségű hajápolók használatába. Van az az érzés, amikor még csak először használsz valamit és nem tudod megmagyarázni, miért vagy boldog csak a tudattól, hogy éppen azt használod... Na pont ezt éreztem. A hajfürdőtől (a márkánál így hívják a sampont) nem lett csikorgósan száraz vagy furán olajos bevonatú a hajam, ez már nagyon jó pont volt. Aztán felkentem a kondicionálót (könnyed állagú cucc, amit hamar és gyorsan le lehet mosni), hagytam kicsit hatni - mindössze 2-3 perc kell neki - és azon túl, hogy az illata miatt tényleg úgy éreztem, mintha a fodrásznál lennék, azonnal, már lemosás közben is puha lett a hajam. Szárítás után meg fényes, színes, szagos, tökéletes volt minden. Én meg csak lestem. Szóval ez egy sikersztori a luxus kozmetikumok oltárán. 

Nagyon sokat töprengek rajta, mikor, mire érdemes költeni kencék kapcsán (tervezek egy ilyen összeállítást is csinálni) és a Kérastase teljesen meggyőzött, hogy érdemes használni és kiadni rá a pénzt. Ez csak fokozódott, amikor a hővédős hajtejet is használatba vettem és annyira rákaptam az egészre, hogy a nagyon hullámos és a szögegyenes között váltogattam hetekig a frizurámat, mégsem kellett levágnom a hajam, mert letörött a vége. 

Lassan már el is fogy a csomagban talált tubusok tartalma (főleg a sampon), így elkezdtem vadászni az utódot, ami valószínűleg a kifejezetten szőke hajra való változat lesz. Annyit még hozzátennék a sztorihoz, hogy teljesen véletlenül lettem szőke. Túl sokat voltam kint tavaly, annyira kiszívta a nap a hajam, mint még soha. Január végére azt vettem észre, hogy rendesen lenövésem van, a hajam alja pedig néhol tejszőke. Amíg nem láttam a lenövést, nem is tudatosult bennem a szőkülés, így nem is ápoltam megfelelően a hajam. 


Összességében tehát úgy néz ki, érdemes lehet drágább termékeket is kipróbálni, illetve figyelni a hajunk állapotának változását. Plusz, ha már a szőke haj a téma, ami ráadásul vékonyszálú, töredezésre hajlamos, akkor fontos megemlítenem, hogy egyéb termékeket is bevethetünk. Megváltoztatta az életem, amikor Tanglee Tezer kefékre és Invisibobble hajbavalókra váltottam. Van külön hajkefém a nedves, frissen mosott és a száraz hajamra, így a mindennapok során felgyűlt és összefésült zsírt és koszt nem "kenem bele" a tiszta sörényembe. Mindig használok valamilyen pakolást, néha a hajmosás előtt, száraz hajra kenem fel, felcsavarom és befóliázom a copfom, aztán akár fél napig is így közlekedek itthon. Ami még nagyon fontos: kötelező a hővédő, ha formázni is fogom a hajam. A zsírosságra még nem találtam meg a tökéletes megoldást, de minden mást sikerült kiküszöbölnöm, ami károsította a hajam és boldogtalanná tett vele kapcsolatban. 

Remélem, tudtam Nektek hasznos tippeket adni. Természetesen, ha kipróbálok és találok valami szuper újdonságot, ismét megírom. :) 

1 megjegyzés:

  1. Szia! Számomra nagyon aktuális most hogy szôkítés után törik a hajam.. látom a kádban és fesulkodes után a mosdóban hajdarabokat...szerinted hogyan gátoljam meg hogy kopaszra ne törjön? 🥴 Valamilyen kezelés segíthet ezen? Köszönöm szépen a segítséget előre is 😀

    VálaszTörlés