Szemöldöksztori, ápolás és termékek


Ha egy kicsit is érdekel a sminkelés, biztosan hallottad már, mennyire fontos, karaktert adó része arcunknak a szemöldökünk. Ha pedig elmúltál 25, nagy valószínűséggel ugyanúgy egyetértően bólogatsz ennek hallatán, mint én; hiszen Te is láttál már csíkszemöldököt, sőt, éltél már akkor, amikor kifejezetten divatos is volt. Ebben a bejegyzésben nem a szokásos szemöldökformázós témák következnek, nem fogok nagy okosságokat mondani arról, hogyan kellene formáznod a szemöldököd, miközben mindezt csak egy rajzolt képen illusztrálom és leírom, hogy a legmagasabb pontja a pupillád széléhez essen, ha szemből nézed és vonalzót teszel mellé. Csak elmesélem a saját sztorimat, megmutatom a kedvenc termékeimet és az egészet megtűzdelem pár szőrszálhasogató tippel. Jó olvasgatást!

Szomorú szemöldök sztori
Még az egyetem első évében diagnosztizálták az epebetegségem, aminek műtét lett a vége. Viszont mire eljutottunk odáig, kihullott majdnem a hajam fele, megritkult a pillasorom és jócskán megtépázódott a szemöldököm is a gyulladástól. A szemöldököm eleje mindig kicsit sűrűbb volt, azzal nem is lett nagyobb gond, viszont a végéről teljesen kihullottak a szálak és kínkeserves dolog volt visszanöveszteni őket. Sokáig nem foglalkoztam vele, bátran jártam az utcákat a csonka pamacsokkal a szemeim felett. Aztán már a családom is elkezdett cikizni azzal, hogy úgy néz ki, mintha túlszedtem volna, úgyhogy valamit kezdenem kellett a helyzettel. 


Egészen addig nem volt sok dolgom a szemöldökömmel, így tétován álltam a helyzet előtt, nem tudtam, milyen termékkel takarhatnám el a hiányt. Ekkor lettem szemöldökceruza függő. Akkoriban  (2013-'14) amúgy is ez volt még a legelterjedtebb termék erre a területre, így hamar rákaptam a dologra. Aztán persze jó párszor sikerült magamnak csíkszemöldököt varázsolnom, nem tagadom, de esküszöm, hamar leszoktam róla és legalább nem azért volt egy rajzfilmfiguráéval vetekedő szemöldököm, mert túlszedtem, hanem azért, mert rosszul rajzoltam meg. Szerencsére erről képes bizonyíték nincs. :D 

Ahogyan én színezem, formázom
Az a baj a szemöldökkel, hogy ahova nem kéne, oda nagyon gyorsan nő, ahova meg kéne, oda meg nagyon nem. Viszont ha egyszer eltaláljuk a formát, azt kis odafigyeléssel nagyon könnyen fent tudjuk tartani. A jelenlegi formát 2005 óta tartom (lásd legalsó kép), kétnaponta szedem a felesleges szálakat. Nem nagy munka, hármat-négyet csippentek és kész. Hetente egyszer egy szemöldökborotvával megigazítom az összenövéssel fenyegetett területet (amúgy össze sosem nőne az enyém, annyira nem erős, de a kis pihéket is szeretem eltüntetni), illetve ha az első szálak nagyon hosszúak már, néha lecsippentem egy körömollóval a tetejüket. Teszem ezt talán havonta egyszer. Ennyi. 

A szemöldökceruzás kezdetek után jött a szemhéjfestékkel való kitöltögetés, majd nálunk is nagyon elterjedtek a direkt szemöldökre való púderek, színtelen fixálózselék (amiket a porokkal együtt használtunk és hamar vállalhatatlanul néztek ki), majd jöttek ezeknek a színezett változataik. Berobbantak a pomádék, szemöldökszettek, waxok, filcek, tinták és most ott tartunk, hogy temérdek cuccból válogathatunk. Majdnem mindent kipróbáltam, nekem legjobban egy keményebb ceruza és egy színezett szemöldökspirál kombinációja vált be, legkevésbé pedig a filc. 


Mivel alapból szőke a hajam, így a szemöldököm is, a végének a színét kicsit még mindig kevéskének látom, ezt ceruzával rajzolom meg. Határozottan meghúzom, majd az ujjammal kicsit átütögetem, halványítom, természetesebbé teszem a rajzolatot. Majd az egészen átfutok a színezett szemöldökspirállal és voilá, kész is. Jelenleg a Maybelline Brow Ultra Slim ceruzáját és Brow Drama spirálját használom, plusz az elmaradhatatlan csipesz és szemöldökborotva. 

Próbálkozásaim közben nagy sikere volt még nálam a L'oréal Paradise Extatic pomádéjának, a Maybelline wax tartalmú Master Shape ceruzájának és több NYX ceruzának is. Amihez pedig még nem voltam elég bátor, az a szemöldökfestés. Pedig régóta vár már a polcomon a Maybelline akár 3 napon át tartó eredményt ígérő Tattoo Brow ideiglenes festéke. 

Szemöldökös hasznosságok
Ha szemöldöknövesztésről van szó, elég nagy fába vágjuk a fejszénket, türelmet igényel, mert  nagyon lassú folyamat. Ricinusolajat nagyon sokan ajánlanak ennek gyorsítására, viszont gondoltam megemlítem az én titkos fegyveremet is, ha már "nagy szemöldökös" posztot írok. A szempilla szérum lesz a legjobb barátod. Nyilván én is a pilláimra vettem anno, de gondoltam biztos segít majd a szemöldökömön is és így is lett, jócskán felgyorsította a folyamatot.


Szerintem a világosabb szemöldökkel kicsit könnyebb bánni, mint egy sötétebb szálakból állóval (már ami a szedést illeti), viszont itt talán kicsit nehezebben találjuk el a megfelelő színt. Legalábbis nekem nagyon sok időbe telt kitalálnom, mihez nem érdemes nyúlnom, mivel alapvetően szőke - szőkés barna színek között van valahol a hajszínem. Ha megnézitek a szőke hajhoz ajánlott szemöldöktermékeket, észrevehetitek, hogy sokszor kicsit vöröses-barnás beütésű színük van. Ezzel az eredmény sokszor olyan körülbelül jónak tűnik, de valahogy mégsem az igazi. Ebben az esetben nekem az segített, hogy nem a szőke hajhoz való, hanem a közepesen sötét, barnás hajhoz való ceruzákat kezdtem el inkább használni. Ha pedig sikerült levadászni egy szürkés (hideg) színűt, akkor voltam igazán boldog. Szóval szemöldökcuccnál se csak a címkét, elnevezéseket nézzétek, kísérletezzetek bátran!

Kis extra érdekesség
Miért mondja a kozmetikus, hogy a tetejéhez nem nyúlunk? A szemöldökszálakat néha elég nehéz kordában tartani, de ha a szép, nyitott tekintet a cél, sokat számít, hogy a szálak ne árnyékolják be az összképet. Míg a két szemöldök közötti, alatti és oldalsó területeket érdemes csipesszel vagy akár egy kis gyantával megritkítani, a szemöldök feletti szálacskákhoz érdemes óvatosan nyúlni. De miért? Több sminkest és kozmetikust is megkérdeztem erről és a válasz egészen kézenfekvő: Legtöbb esetben azért az arcunkhoz legjobban passzoló szemöldökformával áld meg minket az ég, ezt pedig a felső rész adja meg (rajzolja ki), így onnan csak pár kósza szőrszálat érdemes eltávolítani.

Ez lenne röviden a sztorim, az aktuális rutinom és a kedvenc termékeim szemöldök témában. Remélem, találtatok hasznos dolgokat a bejegyzésben. Ha bármilyen kérdésetek, hozzáfűzni valótok lenne, hagyjatok kommentet vagy írjatok nekem Instagramon, ahol @negiluy néven találtok! 

(x) Szponzorált tartalom / A bejegyzés termékmegjelenítést tartalmaz

0 megjegyzés: