3 karácsonyi (szem)smink


Az év vége közeledtével nagyon szeretek a mindennapjaimba is egy kis ünnepet csempészni. Legyen szó ízekről, illatokról vagy akár a sminkemről. Novemberben egyre gyakrabban szoktam elővenni a piros rúzsom és a fekete tusvonal helyett egy szolid, de mutatós arany vonalat szoktam húzni. Az idei karácsonyi divat azonban egy kicsit más lesz. Bár tavaly virágkorát élte a rúzs, a maszkhordás miatt ez is változott, ismét a szemek, a szemsminkek vannak fókuszban. Ebben a bejegyzésben hozok Nektek három (szem)sminket, amiből ötletet meríthettek az ünnepekkor.


Klasszikus burgundi

A meleg színek használata klasszikus a sminkelésben karácsonykor. Én most egy burgundi szemsminket mutatnék Nektek. Ez a szín a piros nagytesója, kicsit biztonságosabb választás, mert míg szemsminknél a pirossal vigyázni kell - hiszen könnyen kelthetünk olyan hatást vele, minta be lenne gyulladva a szemünk -, addig ez ezzel a burgundival annyira nem fenyeget minket. 

Egy kis szemhéjbázist vittem fel a szememre, majd a Maybelline The Burgundy Bar pallettájából felpakoltam a pirosas színt. Kicsit mélyítettem barnával, eldolgoztam a széleket bőrszínnel és a színeket majdnem teljesen felengedtem a szemöldökömig, ahogy az most divatos. Ezután egy kis korrektort vittem fel a mozgószemhéjamra a belső szemzugom felől. Erre ütögettem fel egy kis arany szemhéjszínt, amit a Nyx Cosmic Metals palettából vettem. Ez lett a highlightom a belső szemzugban és az arcomon is. 

A vízvonalamra fekete szemceruzát tettem és feldobtam egy kis szempillaspirált. Egy tusvonallal is meg lehet még fejelni a dolgot, de azért, hogy kicsit egyszerűbb legyen a smink, inkább nem rajzoltam most fel. 


Luxuskombó

Arany és egy jól megválasztott mélyzöld szín használatával luxushatást érhetünk el. Figyeljünk, hogy jól válasszuk meg a színeket, szebb, ha hideg tónusú árnyalatokat használunk. Én egy krémes terméket vittem fel a szemhéjamra, ez adja a zöld színt. Nem használtam hozzá mást, ezzel színeztem és alakítottam ki a formát is. A felrajzolás után a széleket egy ecset segítségével bőrszínű szemhéjpúderrel mostam el. 

Egy vékony arany vonallal koronáztam meg, majd jöhetett a fekete tus. Már az arany vonal kialakításánál gondoltam arra, hogy azt kicsit vastagabbra kell húznom és magasabbra kell rajzolnom, hogy a fekete vonalnak is bőven legyen helye alatta. Ha megnézitek a képen, láthatjátok, hogy csak a külső részen húztam feketét, inkább csak a tusvonal "farkinca" részét rajzoltam meg vele. Ugyanígy a belső szemzugnál, csak röviden, hegyesen rajzoltam vonalat. Az egészet az idén divatos "foxy eyes" kinézethez igazítottam. 

Alul a szempillatövekhez is került a zöld színből, ezt is ecsettel dolgoztam el. Tettem rá közelebb a pillákhoz egy kis fekete szemceruzát - amiből került a vízvonalamra is - és összedolgoztam a kettőt. Alul, ahol nem ér össze a tusvonal, kis arany fényt tettem, ez lett a highlighterem is a szemöldököm alatt és az arcomon. Ezt a burgundi sminknél is használt Nyx palettából vettem. Az i-re a pontot a szempillaspirál teszi fel.    


2020 karácsonyi divatja

Nem tudom, mennyire szoktátok figyelni a karácsonyi divatszíneket, de idén elég ütős kombináció a sztár. Kék és réz. Elsőre furán hangzik, de remekül kiegészítik egymást. Karácsonyi díszekben is egyszerre hat modernnek, mégis klasszikusnak ez a párosítás. 

Egy korrektoros alapra felvittem egy kis bőrszínt, amire aztán a mélyítővonalon és fölötte halványkékkel dolgoztam. A szem külső sarkához sötét királykéket vittem fel befelé sepregető mozdulatokkal egy pufi ecsettel. Ezután jöhetett egy korrektorréteg a mozgó szemhéjra (ahogy a zöld sminknél is csináltam), egy lapos ecsettel eldolgozva. Ebbe az ujjammal ütögettem bele egy rezes, fényes szemhéjpúdert. A széleket eldolgoztam bőrszínnel, majd a sötétkéket újra felvittem a külső részeken és egybedolgoztam a rezes árnyalattal. A kettő találkozásánál egy szépséges, kicsit lilás szín jelent meg, ami szuperül megalkotta az összképet. Tusvonal, szempillaspirál, az alsó vízvonalra fekete szemceruza. A belső szemzugba és a szemöldök alá kéken csillanó highlightot tettem.  Az arcra hideg árnyalatú kontúr, az ajkakra átlátszó szájfény került. Ünnepi, de nem tipikus, akár szilveszterre is alkalmas smink lett ez. :) 

Remélem, megtetszett legalább az egyik ötlet annyira, hogy kipróbáljátok, esetleg viselni is fogjátok szenteste. Ha kellene pár sminkcucc az elkészítéshez, nézzetek be a Notinora, ahol már tart a Black Friday akció parfümökkel, jövő héten pedig sok-sok más kozmetikummal is. Ajándékot is ér ám már vásárolni karácsonyra! :) 

0 megjegyzés: