Mi az a maskne és mit tegyél ellene?

Az orrot és szájat eltakaró maszkok már a mindennapjaink részévé váltak. Ha emberek közé megyünk, figyelünk, hogy legyen nálunk, megvéd minket és  környezetünket. Azonban előfordulhat egy kellemetlen mellékhatása; a maszk által elfedett területen kisebb-nagyobb kiütésszerű gyulladások jelenhetnek meg. Ez a maskne, amit a "mask" és "acne" szavakból legóztak össze. Szomorú, de igen, már ennek is van neve és bár a maszk eltakarja, mégiscsak zavaró. Főleg, hogy amiatt keletkezik, hogy az anyag és a bőrünk dörzsölődik. Ráadásul a szövet/papír alatt egy nedves, pállott közeg jön létre, a pórusok eltömődnek, gyulladások, pattanások, mitesszerek alakulhatnak ki. Ezt a közeget pedig a baktériumok is imádják. Így érdemes odafigyelnünk, tisztítani az arcunkat és megfelelően kezelni a maszkokat. 

Maszkkezelési kisokos
Felhelyezése előtt alaposan mossunk kezet szappannal, ha lehet, kézfertőtlenítőt is használjunk. Ezt ismételjük meg akkor is, amikor lecseréljük a maszkunkat. Ha levettük, nem vesszük vissza. Az eldobható a kukában landol, a mosható a szennyesben. A csere ajánlott, amint a maszk átnevesedett, ez papírmaszk esetén gyorsan, akár 15-20 perc alatt is történhet. Két maszk között, ha tehetjük, hagyjuk lélegezni egy kicsit a bőrünket!

A textilmaszkokat öblítő nélkül érdemes mosni, mivel az irritációt okozhat. A mosás mellett ajánlott mindig vasalni is őket. Könnyed anyagú, lehetőleg pamut maszkokat vásároljunk és figyeljünk a méretekre, ne szorítson, dörzsöljön a textil!


Maskne ellen
Egy videómban már érintettem a témát, akkor elmondtam, hogy szerencsére nekem csak apróbb gyulladáspöttyök jutottak, amiket szépen tudok kezelni hámlasztással és hidratálással. De volt, aki közületek is jelezte, hogy bizony az arca "kirügyezett" az egész napos maszkhordástól. Próbáltam utánanézni, milyen termékek, rutin segíthet ezen. 

A bőrtisztítás az, amire nagyobb figyelmet kell fordítani, hogy a felgyűlt szennyeződés ne dugítsa el a pórusokat. Erre a legtöbb ajánlás szerint a könnyed, hab- vagy gélállagú lemosók a legjobbak. Ezekkel reggel és este is ajánlott a tisztító lemosás. 

Bár talán nem gondolnánk, de a hidratálókrém rendkívül fontos ebben az esetben. Az izzadt, nedves bőrnek szüksége van a hidratálásra. Ráadásul a krém vékony réteget képez a maszk és a bőr között, ezzel tompítva a dörzsölést. A vastag, tápláló kencék ilyenkor nem jó választások, egy könnyed darab lehet a jó megoldás, géles, gyorsan felszívódó. Ha lehet, tartalmazzon bőrnyugtató hatóanyagokat és ne legyen komedogén (mitesszerképző). Figyeljünk, hogy be tudjon szívódni, mielőtt feltesszük a maszkot! 

Szérumokkal is sokat tehetünk az állapotjavításért, például niacinamide tartalmúval, ami a B-3 vitamin származéka és hatékonyan segít a pattanásos, zsíros bőrön; segít a faggyútermelést normalizálni és gyulladáscsökkentő hatású. Meg még nagyon-nagyon sok mindent tud, érdemes beépíteni a rutinunkba! 

Az esti körben érdemes hámlasztót használni. Én BHA tartalmút kenek, mely amúgy is a pattanások, mitesszerek és tág pórusok ellen küzd. Szerintem nekem ez segít a legtöbbet. 

Ha már kialakultak a gyulladások, érdemes lehet "ecsetelős", helyi kezelésre alkalmas terméket is beszerezni és csak magára a problémára pöttyinteni belőle. Még egy extra: Hetente egy-két alkalommal egy maszkkal, pakolással is megtámogathatjuk a rutint. Választhatunk nyugtató és hidratáló összetevőket tartalmazó készítményt. 

Minden odafigyelés ellenére előfordulhat, hogy nem bírunk a bőrünkkel. Ha úgy érzitek, már mindent kipróbáltatok, de semmi nem segít, keressetek fel kozmetikust egy alapos arctisztításért és bőrgyógyászt profi segítségért! 


A leírtak alapján összeszedtem pár terméket, ami hasznos lehet, használom vagy kipróbálnám.

Az Eucerin DermoPure mélytisztító géljét problémás bőrre fejlesztették ki. Könnyed, zselés állaga van, tökéletesen, de nem recsegősen szárazra tisztítja az arcot. Évek óta használom, bátran ajánlom Nektek is. 

Bár niacinamide tartalmú szérumot más márkától használok, megakadt a szemem a Revolution Skincare Niacinamide 15%-os darabján. Lehet, hogy legközelebb kipróbálom, a hatóanyagról meg már fentebb írtam, miért nagyon jó. :) 

A Cosrx Poreless pórusösszehúzó tonik is jól hangzik, a márkától használtam már hámlasztót (réges-régen, még Koreából rendeltem), amit mindenki imádott. Én sem maradtam ki a buliból, szerettem, kipróbálnám a tonikot is. Eltávolítja a szennyeződéseket, a faggyút, összehúzza a pórusokat és mérsékli az akné tüneteit. Jól hangzik. 

Egy másik hámlasztó hatású gyöngyszem a Heimish Refresh Watergyengéd bőrhámlasztó tonik pH 5,5. Nem ismerem a márkát, de leírása alapján megtetszett a termék. Eltávolítja az elhalt hámsejteket, meggátolja az arcbőr túlzott kiszáradását és csökkenti a bőrhibákat.

A Mixa nem ismeretlen számomra, használtam már tőlük micellás vizet, kézkrémet, arckrémet, testápolót. Nagyon kíméletes, de hatékony termékek voltak. Nem mernék rá megesküdni, de lehet, hogy az arckrém ugyanez volt, a MIXA Anti-Imperfection hidratálója. Mindenesetre a fenti leírásnak tökéletesen megfelel, nem komedogén, intenzíven hidratál, javítja a bőrhibákat és összehúzza a pórusokat. Maszk alá főnyeremény. :)

Ez a bejegyzés most ennyi lett volna, próbáltam tömören fogalmazni, de sok hasznos infóval telepakolni. Reméljük, már nem sokáig lesz szükségünk maszkra, de addig is, talán tudtam vele segíteni. Ha bármilyen kérdésetek lenne, keressetek meg Fb-on vagy Instagramon! 

(x) Szponzorált tartalom / A bejegyzés termékmegjelenítést tartalmaz!

0 megjegyzés: