Szabadulj meg a narancsbőrtől!

Sokan küzdenek a narancsbőrrel, sokak szerint meg sem lehet tőle szabadulni. Bár nehéz feladat, az igaz, de nem lehetetlen! Igyunk bőven folyadékot, mozogjunk rendszeresen, kerüljük a zsíros, cukros falatokat. Ennyi elég lehet ahhoz, hogy megszabaduljunk oly' hű cellulit barátunktól. Főleg a nőket érintő probléma ez, de az sem igaz, hogy férfiaknál nem alakulhat ki. Nem összekeverendő a megereszkedett bőrrel és a striákkal. Illetve, a narancsbőr vagy cellulit nem cellulitisz, mivel utóbbi egy, a bőrben terjedő bakteriális fertőzés. Még sok okosságot lehetne írni persze, a mikrocirkulációról, zsírsejtekről, gödröcskékről, de ebben a bejegyzésben és videóban inkább a probléma megszüntetéséről lesz szó. Nézd meg a videót és/vagy olvass tovább!


Sokat tanakodtam rajta magam is, hogy milyen kencével lehetne hatni a combomon lévő makacsságra, végül egy kórházban találtam számomra kielégítő választ. Ha megtaláltuk a megfelelő hatóanyagot, keressünk olyan terméket, amelyben ez az anyag szerepel és amely nem víz- hanem olaj bázisú. Miért? A vízbázisú készítményekből felvitel után hamar elpárolog a víz, így a bőrben nem tud jó mélyre beszívódni a hatóanyag. Ezzel szemben az olaj alapú készítmény tovább marad a kezelendő felületen, masszírozással még mélyebbre tudjuk juttatni a hatóanyagot. Ezt nekem így magyarázták el, ha valaki máshogy tudja, sikítson, hiszen azért vagyunk, (vagy legalábbis én mindenképpen azért írok) hogy segítsük egymást!

Én egy paprikás masszázsolajat használtam, így ez a bejegyzés innentől erről fog mesélni. Illetve, ha valaki nem szeretne paprikás-, inkább fahéjas-, koffeines-, olajat használni, a módszer – a felvitel, tekercselés – attól még ugyanúgy alkalmazható. A paprikaolaj meleg érzetet, vérbőséget okoz. Alkalmazása előtt lehetőleg végezzünk bőrünkön allergiatesztet – érzékenyebb bőrfelületre (fül mögé, csuklóra) cseppentsünk a kencéből.

Az anyag alkalmazása úgy zajlik, ahogy a kozmetikákban egy cellulit kezelés. Nincs benne semmi ördöngösség, csak némi idő, türelem és kitartás, na meg persze olaj, fólia (folpack), törölköző és némi papírtörlő kell hozzá. Illetve, egy masszírozó fej vagy (rezgő) masszírozó gép. Ha nincs, gumikesztyűt fel, jó lesz a kezünk is! Az olajat vigyük fel a kezelendő bőrre – ne sajnáljuk, jól masszírozzuk be. Már masszázs közben érezhetjük, hogy a paprika dolgozik, picit melegít, csíp. Ha ez megvan, jöhet a fólia, amit nem érdemes se túl szorosan, se túl lazán feltekerni. Inkább szorosabban tekerjük magunkra, minthogy csúszkáljon rajtunk, de nem kötözött sonkát készítünk – nem akarjuk elszorítani a vérkeringésünk. Én a combomat szoktam kezelni, így azt írom le, ide hogyan szoktam feltekerni a fóliát. Az egyik lábon térdnél kezdem el csavarni felfelé, majd ha elértem a fenékhez, körbetekerem a folpackot a csípőm tájékán és innen levezetem a másik lábamra is térdig. Ne feledjük, hogy/hol van vége a fóliának, mert ez nagyban megkönnyíti majd az eltávolítást. Aki biztosra akar menni, feltesz még egy adagot a folpackból, egyszerűen összezárja a lábát és kívülről is áttekeri.

A munka itt még nem ért véget, hiszen a fólia alatt hagyni kell hatni az agyagot. Válassz olyan tevékenységet, amihez ülnöd/feküdnöd kell – én ki szoktam vonulni a nappaliba filmet nézni -, tereld el valamivel a figyelmed. Törölközőt szoktam teríteni a fotelba, hogy biztosan semmi ne legyen olajos, majd mikor leülök, visszahajtom a combomra a törölközőt. Egy pléddel ezt az egészet le szoktam takarni, hogy jól érezze magát ez a paprikás-fóliaszörny sötét, meleg helyen. 15-20 perc után beindul a paprikaolaj, innentől egy órát kell(ene) számolni még a kezelésre. Az egy óra alatt már csíp-szúr-fáj-harap-ég-bizsereg, mindent csinál a kezelt felület. Ha letelt az idő, tipegjünk vissza a fürdőszobába, távolítsuk el a fóliát. A végénél kezdjük el visszatekerni magába, vigyázva, hogy ilyenkor se nyúljunk bele a paprikába. Ha letekertük – fólia kuka – ne lepődjünk meg, hogy a bőr piros (esetleg lila) ez azt jelenti, dolgozott, vérbőséget okozott az anyag. A maradékot itassuk fel papírtörlővel, majd vegyünk otthoni ruhát, amit nem sajnálunk. Lemosni ilyenkor még nem érdemes a maradékot, mert bár megkönnyebbülünk, amint lekerül a fólia, a paprika még mindig dolgozik, még mindig picit langyos, picit csíp. Pár óra elteltével szoktam lezuhanyozni, ilyenkor is csak óvatosan, langyos-hideg vízzel (a forró/meleg víz ilyenkor kellemetlen lehet). Később, ha elkezdünk tornázni, kimelegedni – bár zuhanyoztunk – újra érezhetjük az olaj melegítő hatását.

Ha kezelés közben olyan helyre kerül az olaj, ahol nem szeretnénk, hogy hasson, belenyúlunk, stb... akkor ne szappannal vagy vízzel álljunk neki lemosni, hanem mosogatószerrel (zsíroldó). 3-6 alkalom után – bőrminőségtől függően – már látható az eredmény. A hangsúly itt is a rendszerességen van, de azért pár nap pihit hagyjunk két kezelés között. A módszer önmagában nem csodaszer! Ahogy már írtam, igyunk, táplálkozzunk és mozogjunk mellette rendszeresen!

Tudom, ez egy kicsit tömény lett így, de talán segít annak, aki végigolvassa. Kérlek titeket, ha bármivel nem értetek egyet, bármit másként tudtok, írjátok meg, segítsük egymást!

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Végignéztem a videódat. Van is itthon ilyen olaj,de nem is gondoltam volna róla, hogy ilyen hatásos, ezért sosem használtam rendszeresen. Az lenne a kérdésem, hogy te hányszor használtad ezt az olajat egy héten?
    További szép napot! Adél

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Adél! Hetente egyszer használtam. :)

      Törlés
    2. Nagyon szépen köszönöm a válaszod! :)

      Törlés