Magister DIYDAY | Krém- & lemosókészítő workshop


Sziasztok! Éppen most értem haza a Magister első DIYDAY workshopjáról, ahol egy arckrémet és egy lemosót készíthettem el magamnak. Három órán át tartott a móka és nem csak két kencével gazdagodtam, hanem rengeteg mindent megtudtam a bőrömről és a különböző összetevőkről és hatóanyagokról is. Most pedig egy kis élménybeszámoló következik. :) 



Az eseményt alapvetően délutánra hirdették meg, de annyira népszerű volt, hogy végül délelőttre is szerveztek egy csoportot. Én a délelőtti foglalkozáson vettem részt. Először is szeretném leszögezni, hogy nagyon örültem neki, hogy erre az egészre Szombathelyen került sor. 

A helyszín a Zenit, egy hangulatos kis kávézó a város szélén, aminek van egy hátsó terme, ami elég nagy befogadóképességű. (Ezt meg is jegyzem, hátha lesz nemsokára olyan rendezvény, ami igényel egy ilyen helyet... ;))


Az asztal roskadozott az összetevőktől, amiket felhasználhattunk az alkotáshoz és minden eszköz szépen elő volt készítve. Azért volt igazán különleges ez a workshop, mert nem "egyenkrémet" kellett kikevernünk egy szigorú recept alapján, hanem a saját bőrünk igényeinek megfelelően válogathattunk az összetevőkből és tól-ig értékek mentén adagolhattuk őket. 

Azért, hogy valóban nekünk való legyen a krém, bőrdiagnosztikával kezdtünk. Kiderült, hogy a T zónámban tökéletesen hidratált, az orcáim környékén azonban felszíni vízhiányos a bőröm. Valamint mindkét területen zsírhiányos. Voltam már a Magisternél ilyen elemzésen, arról készült videó is, IDE kattintva megnézhetitek. 



Átbeszéltük az általános bőrproblémákat és bőrtípusokat, valamint az egyéni kérdéseket is. Ezután végigvettük az asztalon található kisebb-nagyobb flakonok, üvegcsék és tégelyek tartalmát. Én a zsírhiányon kívül némi bőrpírral, piros pöttyöcskékkel küzdök, úgyhogy erre a két problémára keresgéltem a virágvizek, hatóanyagok és illóolajak tömkelegében. 

Gumikesztyűt és maszkot húztunk, fertőtlenítettük az eszközeinket, élesítettük a cuki kis mérlegeket (mondtam, hogy mindent magunk mérhettünk ki!) és már kezdődhetett is a "kavarás". Alapnak kaptunk egy bázist - szóval nyugi, természetesen nem lett hasraütésszerű a dolog és persze át is beszéltek velünk mindent külön-külön; nem maradtunk segítség nélkül. Szóval, az összetevőket kimértük, majd mindent egyesével elkevertünk. 


Mikor elégedettek voltunk a színnel, illattal, állaggal, egy üvegtégelybe kanalaztuk a produktumot. Én végül egy aloe verás, meggymag olajas, E-vitaminos arckrémet készítettem, amit mandula illattal és karamell színnel dobtam fel. Nem lett se túl sűrű, se túl híg, ránézésre olyan joghurtos állaga lett. 


Mikor készen lettünk a krémmel, tartottunk egy kis szünetet, ami teával, sütivel és egy kis beszélgetéssel egészült ki. Bár általában én vagyok az, aki zavarban van, ha mások közelében valami újat kell kipróbálnia, de olyan jó kis társaság jött össze, hogy igazán nem volt miért feszengnem. 





A workshop második felében pedig az arctisztítónkat készítettük el. Igazából a krémnél tanultak miatt ez már mindenkinek ment, mint a karikacsapás. Megint mindent mértünk, adagoltunk, kevertünk. 

Olyan lemosót készítettünk, amit nem kell lemosni, nyugodtan a bőrünkön hagyhatjuk. Nyilván nem fogom pontosan leírni, miből mennyi kellett, de a hatóanyag(ok) kiválasztásán túl főleg a szín és illat összekombinálása volt itt a feladat. Mivel az enyémbe rózsa víz került, ezt a virágos illatot gondoltam tovább; eper- és ananászillattal bolondítottam meg. Az összhatás egy limonádé szerű aroma lett, imádom!


Mindkét kencénél volt egy kis verseny is, ösztönöztek minket a legfrappánsabb termékelnevezésre. A krémem a színe és az E-vitamin tartalma miatt KaramEkrém lett. A lemosóm a benne lévő rózsavíz és az isteni, üdítős illata miatt - ami szappanoperásan édes - a ROSAlinda névre lett keresztelve. 


Annyira jó érzés volt elkészíteni és aztán felcímkézni a saját kreálmányaimat, hogy el sem tudom mondani. Ráadásul este már ezeket fogom használni! :) Majd beszámolok róla, mennyire válnak be. Amúgy, a workshopon résztvevőknek a későbbiekben elkészítik majd az alkotásaikat, ha szükség lesz a következő adagra. Úgyhogy semmiképpen nem kár a befektetett időért. 

Imádtam ezt a pár kreatív órát, amikor tényleg valami olyannal foglalkozhattam, ami érdekel. Ezúton is nagyon köszönöm a meghívást és a lehetőséget a Magister csapatának! Ha Titeket is érdekelne egy ilyen DIYDAY, kövessétek a Magister Facebook oldalát - IDE kattintva megtaláljátok - és biztos nem maradtok le róla, ha legközelebb is szerveznek ilyet. 

Köszi, hogy elolvastátok ezt a bejegyzést is, ha bármi kérdésetek, kérésetek, észrevételetek lenne, bátran hagyjatok egy kommentet! 

0 megjegyzés: