Nyári sminktrendek 2020


A nyári időszak általában nálam nem a sminkelésről szól, nem is nagyon szoktak ilyenkor sokat változni szerintem a sminktrendek. Viszont most, hogy elég sok időt töltött mindenki otthon, úgy tűnik az embereknek volt kedvük kísérletezni és idén nyárra elég sokat változott, hogy éppen mi divatos. 3 fő dolgot/irányt szeretnék kiemelni és megmutatni Nektek, amik nekem is nagyon tetszenek és ezek között van olyan is, ami kicsit alapjaiban változtatja meg azt, amit eddig a sminkelés szabályairól gondoltunk. Erről meg már úgyis sokszor kifejtettem a véleményem: túlságosan beskatulyáztuk magunkat az évek során, mindenkin csak #nomakeupmakeup-ot látok. Sehol egy színes szemhéjfesték vagy rúzs a hétköznapokban. De talán majd lassan ez is változni fog. Színeket akarok! :D 


Neon mindenhol

Emlékszem, volt egy neon trend már akkor is, amikor még középiskolás voltam; akkor ez inkább kitűzőkben, kiegészítőkben mutatkozott meg, van is még itthon egy óriás karikafülbevaló szettem neon színekben (sárga, zöld és pink). Akkor nem robban igazán, sokan inkább tartották tucatnak és közönségesnek, mint szépnek. Aztán tavaly ősszel vettem észre, hogy a körmösök kezdenek egy kis neonsárgát használni és bumm! Már mindenhol szembejönnek velem a neonos sminkek is. Ha csak a belső szemzugba van csempészve egy kis neonosság vagy a teljes smink vibráló színekből van, nekem mindegy, nagyon bejön. 

A neon mellett még nagyon szorosan ott van a pasztell is, de én ezt is vegyesnek látom. Nem a régi, erőtlen pasztellszínekről beszélünk, hanem bejött egy neonpasztell (van ilyen? vagy tudtok erre valami jobb szót?) vonal, ami nem unalmas és nem láthatatlan és sokszor van társítva valóban rikító neonszínekkel is. Számomra roppant izgalmas. 


Színek szemöldökig

Már az alatt az idő alatt, amikor én blogoltam, nagyon megindult a "csak bőr meg barna színekkel satírozunk" mozgalom. Ezt jól betanultuk mindannyian; a színek a mozgószemhéjra kerültek, körülötte minden barnás, homokszínű, bőrszínű volt. Én bele is untam rendesen, minden sminkem egyforma volt, nem láttam értelmét, hogy videót vagy bejegyzést készítsek az "alkotásaimról", mert emiatt az unalmas keretezés miatt én magam sem láttam sok fantáziát a sminkjeimben. Aztán mostanában elmaradoztak a barnák és egyre több sminket láttam, ahol akár monokróm, akár komplementer színekkel alkottak satírozást. Ráadásul egyre feljebb és feljebb kerültek a színek, már szinte egészen a szemöldökig, a highlighternek csak egy viszonylag vékony kis hely maradt. Egyáltalán nem bánom, tetszik, hogy mostanában minden színes. Szerencsére sminkpaletták itthon is baromi széles választékban elérhetőek már, úgyhogy senki nem panaszkodhat úgy, mint régen; hogy "nem tudjuk beszerezni, hozzánk csak évekkel később érnek ide a trendszínek, stb...". 


Foxy Eyes

Számomra ez a legújabb és legismeretlenebb terep, így a mintasminkem a képen nem az igazi, hiszen az első próbálkozás volt, de gondoltam azért mégis csak mutatok valamit. A rókaszem smink egy kis optikai csalás, kicsit a szálbehúzás hatását próbálja utánozni. Ez egy olyan esztétikai beavatkozás, amivel az arc petyhüdt részeit emelik meg, steril fonalszálak segítségével. Szóval, a szem még inkább mandulaformájú és felfelé ívelő lesz. Elvileg ezt a trendet Bella Hadidnak köszönhetjük. 

A tusvonal még meredekebben ível felfelé, a belső szemzugba is kerül egy kis hegyes vonalacska, de a kettőt nem kötjük össze. Az alsó szemhéjra nem kerül smink, szigorúan a vízvonal a legalsóbb "szint", amit a rókaszemnél kifestünk. A szempillaspirált is lapos, kifelé ívelő mozdulatokkal érdemes használni. Kicsit a szemöldökbe is érdemes benyúlni, a legmagasabb pontjától nem lefele, hanem, ha lehet egyesen vagy szintén kicsit megemelve kell megrajzolni. Sokan le is borotválják a szemöldökük végét a cél elérése érdekében. A cicaszem tehát még cicásabb, még elnyújtottabb és eltúlzottabb lett, ebből az új trend. Színeit tekintve csak "rókás", barnás, rezes, aranyos színekben láttam még. Elég izgalmas, főleg annak fényében, hogy egyszerre van divatban a mindenféle színű, szemöldökig feltolt sminkekkel. 


A rókaszemen felbuzdulva egyre több sminket látok, aminél a belső szemzugba is be van húzva a tusvonal. Nagyon menők a színes és a fehér vonalak is. Nem is kell feltétlenül a megszokott helyükre kerülniük, mehetnek a szemöldök alá is akár. Ha már tus, a bejegyzésben látható tusvonalakat mind a NYX Professional Makeup Epic Ink szemhéjtusával csináltam, nálam most ez a sláger. Párat végigpróbáltam, mire rájöttem, hogy ezzel tényleg meg tudom rajzolni a nyilacskát a belső szemzugomban. 
Talán most egy kicsit megint a szemsminkek irányába tolódunk el és kicsit kevesebb hangsúlyt fektetünk az ajkainkra. De, ha rúzsokról van szó, szerintem most a gyümölcsös, epres és cseresznyés színek mennek jobban. 

Szeretném felhívni rá a figyelmeteket, ha kipróbálnátok valami újat és izgalmasat, akár neonos színeket vagy egy brutál tust; a Notinonál éppen tart a Summer Black Friday, ahol a kiemelt márkákra 20% kedvezményt kaptok. Nekem tele a kosaram NYX cuccokkal... :D 

Remélem, tetszett Nektek a bejegyzés, ha bármilyen trend eszetekbe jutna még, kommentben vagy Instagramon üzenetben osszátok meg velem bátran! 

2 megjegyzés: