A körömlakkok királynője | Essie

Ironikus, hogy megint egy olyan bejegyzésnek állok neki, ami a nyári, nagyon meleg napok divatjáról szól és már megint egy olyan napon, amikor nem éppen nyárias, sőt, kifejezetten viharos, pulcsis idő van kint. Ez olyan, mint amikor nyaralni mész; tuti akkor fog esni. Majd ezentúl mindig bejelentem Nektek előre, mikor ülök gép elé, akkor tudni fogjátok, milyen időjárásra számítsatok. :D 

Viccet félretéve, megint egy színes bejegyzést hoztam Nektek, csak most nem sminkről, hanem körömlakkokról lesz szó. A nyári melegben úgyis szinte olvad le az arcunkról a smink, úgyhogy némi vidámságot és színeket lakokkal szoktam csempészni a mindennapokba. Ráadásul, ha már lakkokról van szó; nagyon örülök, hogy megint valami olyat tudok Nektek mutatni, amiért eddig külföldre kellett menni. A Notino kínálatában nemrég megjelentek az Urban Decay termékek - amikről már írtam itt a blogon -, most pedig egy újabb ikonikus csodaság került fel a virtuális polcokra: az Essie!


Egy kis lakktörténelem
Szerintem ez megint egy olyan márka, amiről nem sok beauty-fan van, aki még nem hallott. Bár talán a háttértörténetét nem ismerjük annyira ezeknek a szögletes üvegekbe töltött csodáknak. 

Essie Weingarten mindig is úgy gondolta, hogy sokkal szebbnek érzik magukat a nők egy szép manikűrrel. Életcéljává vált, hogy mindenkinek segítsen megalkotni a tökéletes manit és ezáltal mindenki különlegesnek érezhesse magát. 1981-ben, Las Vegasban mutatta be a saját magáról elnevezett márka első darabjait, 12 körömlakkot. Ebben az induló palettában már benne volt például a mai napig kapható Blanc nevű árnyalat. Nyilván egy szép szín még nem komplett manikűr, így a márka alap- és fedőlakkokkal és olajakkal is bővült, a köröm és a körömágybőr ápolásáért. 


Erős kezdés és zárás
Az alap- és fedőlakk fontosságát sokan elbagatellizálják, pedig tartósság szempontjából ezek a legfontosabbak egy szép lakkozáshoz. Az alaplakk nem csak azért felel, hogy egy egységes felületet adjon a színes lakknak, hanem azért is, hogy a körmünk ne színeződjön el. Tartalmazhat vitaminokat, körömerősítő összetevőket vagy lehet valami egészen különleges tulajdonsága is. Például lehet lehúzható. Szó szerint fel lehet kicsit kaparni az egyik csücsöknél és le lehet húzni, mint egy matricát. 

A fedőlakk pedig nem csak arra való, hogy csillogós réteget csináljon a szín fölé. Vastagít, amitől kevésbé lesz sérülékeny a manikűr, kompenzálja a színes lakk rossz tulajdonságait. Például elrejti, ha nem sikerül szépen egyenletesen felvinni a színt vagy nagyon látszik a szín alatt, hogy bordázott a köröm. De akár azon is segíthet, ha icipicit sikerült belenyúlnunk a lakkozásba és látni az ujjlenyomatunkat. A fedőlakk kitölti a hibát és szépen kiegyenlíti a felszínt. Mindent persze csak akkor, ha valóban jó terméket választottunk. 

Nekem a képen látható Essie Strong Start alaplakk és Gel Setter fedőlakk vált be. Előbbi biotinnal gazdagított formulájával erősebbé teszi a körmöket, ezzel azt is elősegítve, hogy a lakkozás kevésbé pattogjon le. Utóbbi pedig extra fényes, géllakk szerű bevonatot képez. Ezek segítségével még az én manikűröm is tart 5-7 napig, ami nálam hatalmas rekord. De ha csak az egyiket választhatnám, akkor az alaplakkot ajánlanám Nektek, szerintem zseniális. 

Extra tipp: Lakkozás előtt mindig jól tisztítsátok meg a körmeiteket, használjatok körömlakklemosót is, hogy ne csak az előző lakkok maradványai, de zsír se maradjon a körömfelszínen, hogy jól meg tudjanak tapadni az anyagok!


Színezz!
Ha az alapok rendben vannak, jöhetnek a színek is. Rengeteg fantasztikus árnyalat van az Essie kínálatában. Bár ezeket én is csak mostanában kezdem felfedezni. Ismeritek azt az érzést, amikor külföldön álltok egy drogériában egy hatalmas állvány előtt és megegyeztek magatokkal, hogy "oké, csak egyet"? Na, én ezt az alkudozást szoktam eljátszani az Essie állványok előtt és mindig valami csillámos csoda lett a vége, utána meg sírtam egy-egy szín után... De ennek vége. :D

Ezekből a lakkokból elvileg két réteg kell, akkor fednek szépen, de már többel is jártam úgy, hogy csak egyetlen réteget is elégnek látott a szemem. Mondjuk nem kell kapkodnom meg spórolnom a rétegekkel, ha nekiállok kifesteni a körmeimet, mert baromi jól száradnak! Én vagyok az, aki mindig az utolsó pillanatban áll neki lakkozni, sosincs rá ideje, mindig belenyúl, nem tudja megvárni a száradási időt.. stb, stb... 


Szóval minden hibát elkövetek, amit csak lehet. Viszont, ezek a lakkok a legjobban száradó darabjaim. Egyeltenegyszer sikerült belenyúlnom a hüvelykujjamon a festésbe, maradt rajta egy pici ujjlenyomat, de a gél fedő csodásan orvosolta a dolgot. Régebben egy körmöstől azt tanultam, hogy 3 percnek kell eltelnie a rétegek között. Na ez egy lakkal sem működött és moshattam le a mutatványt, mert úgy belenyúltam - legtöbbször amikor megnéztem, megszáradtak-e már. Ennek vége, mióta Essiet használok. 

Összességében én nagyon elégedett vagyok ezekkel a márkával. A krémes, fényes, jól terülő, gyorsan száradó lakkok a kedvenceim lettek rövid idő alatt. Gondolom észrevettétek a poszt alapján, hogy nagyon örülök, hogy végre megint egy ikonikus márkával bővült az itthon elérhető beauty kincsek kínálata. Igaz, nem a legolcsóbbak ezek a lakkok, de az igényes manikűr öltöztet, érdemes befektetni minőségi termékekbe. 

(x) Szponzorált tartalom / A bejegyzés termékmegjelenítést tartalmaz!

0 megjegyzés: