Őszi hygge hangulat


Úgy érzem, kicsit nagy fába vágtam a fejszémet azzal, hogy megpróbálok valami olyanról írni, aminek olyasmi az alapja, amit lefordítani és körülírni is csak nehezen lehet. De megpróbálom, hátha másnak is segít ez az egész úgy megszeretni az őszi hónapokat, ahogy nekem. 

Szóval, a hygge pár éve lett felkapott, amikor végigfutott a világon, hogy a dánok már rég megtalálták és meg is élik a mindennapokban a boldogság titkát. Szerettem volna erről a szóról valami kis definíciót betenni ide nektek, de ahogy keresgéltem, azt látom, hogy még az eredetéről sincs megegyezés, van, aki szerint norvég, van aki szerint német eredetű a szó, viszont mindegy, milyen nyelvből származtatják, mindig kellemes dolgot jelent az eredeti verziója. Például: jóllét, ölelés, hangulat, megnyugtat, nyugalom, figyelmesség. Ezek az infók a 2016-ban megjelent HYGGE - A dán életérzés, amely boldoggá tesz című könyvből vannak. 

De igazából se nyelvleckét, se könyvbemutatót nem akarok nektek tartani, inkább arról szeretnék mesélni, számomra mit jelent a hygge és az én agyamban úgy él a fordítása, mint "hangulat". Emellé pedig mindennek, minden évszaknak, élethelyzetnek, társaságnak, tényleg mindennek magvan a saját hangulata. Szerintem az, hogy mennyire tudjuk ezt megélni, annak is a függvénye, hogy mennyire engedjük ezt meg magunknak. A karácsony tőkéletes példa erre, ebben eléggé nagy egyetértés van, hogy meg lehet ünnepelni, lehet dekort vásárolni, ajándékot adni és kapni... Az egészhez hozzátartoznak az illatok, a családi vacsorák, a készülődés, az adventi naptár bontogatása, még az is, hogy összefagysz a városban a vásárban, míg megiszol egy forraltbort a túlárazott mintás bögréből, amit persze haza is kell vinni. Ezzel az egész körítéssel megszépülnek még a dolog rossz részei is, például, hogy úgyis összevesztek, amikor be kell faragni a karácsonyfát a talpba. Ez a karácsonyi kitérő szerintem elég hosszúra sikeredett ahhoz, hogy szemléletes legyen annak érdekében, hogy az én őszi hyggémről beszéljünk. 


Így az elején szeretném elmondani, ahhoz, hogy szeretni tudjam a változást, amit az ősz hoz, végig kellett járnom az iskolákat, hogy ne azt érezzem, hogy az őszi napok a "muszáj felkelni és elindulni, pedig utálom az egészet" jegyében teljenek. De erre az egészre már úgy gondolok vissza, hogyha akkor már tudtam volna, mi az a hygge vagy csak kicsit okosabban álltam volna a dolgokhoz, megkönnyítettem volna az életem. Ahogy annak is megkönnyítheti ez az életét, aki szenved az évszakváltástól és nehezen búcsúztatja a nyarat.

A szeptember érkeztével én elsősorban a frissebb reggeleket várom, amikor ki tudom nyitni az ablakot, beburkolózom a takarómba és a reggeli kávém mellett intézhetem a dolgaimat a laptopomon. Alapvetően itt arra gondolok, hogy válaszolgatok az e-mailekre, de ami még jobb: ilyenkor már javában nézegetem és listákra rendezem azokat a termékeket, amiket a karcsonyi dekorozáshoz fogok megvenni. Tavaly kezdtem el dekorációkészítéssel, főleg adventi koszorú- és kopogtató készítéssel foglalkozni. Emiatt, bár korainak tűnhet, de már szeptemberben el kell kezdenem beszerezni az alapanyagokat. A hónap közepén már úgy néz ki a dolog, hogy azok a szobák, amikben lakom, tele vannak őszi és halloween dekorral, a dolgozóban viszont már a karácsony áll, dobozokban, meg egy kicsit ki is szöknek a cuccok már a polcokra....


De mindegy hol vagyok, mindenhol van egy kis gyertya, egy pokróc és a macska is követ, bárhová megyek a lakásban. Meg vannak ezek a basic őszi hozzávalók, tudjátok, mint a sütőtök - amiből már lassan mi is rájövünk, hogy mindent is lehet készíteni -, a hozzá való fűszerek, a halloween tök faragás... Előkerülnek a Harry Potter filmek, amiket pokrócba bugyolálva nézünk meg a kanapén egy kis popcorn társaságban. Almát és diót szedünk a kertben... Rengeteg dolog van, amit még fel tudnék sorolni. 

Az illatok kifejezetten fontosak ilyenkor számomra, gyertyából is illatosat szoktam választani, illetve illatos viaszokat, tartokat használok. Gyertya téren a Yankee Candle nagy kedvencem, még mindíg ott tartok, hogy nagyon szeretnék egyszer Bath&Body Works gyertyát, de közben felfigyeltem a Woodwick márkára, akiknél fakanócos darabok vannak, amik égés közben ropanós, pattogós hangot adnak, mintha egy kandalló mellett ülnél. Rendeltem a Notinoról mintaméretben egyet és zseniális, úgyhogy hamarosan be szeretnék szerezni egy nagyot is. 

Ha már illatok, ilyenkor parfümöt is váltok, jelenleg a Prada Candy Night és a Katy Perry Killer Queen között váltogatok, alkalomtól és napszaktól függően. Egyértelműen hozzátartozik nekem az őszi boldogsághoz, hogy a nyári meleg után ismét van kedvem sminkelni, ráadásul mélyebb, gazdagabb árnyalatokat is szívesen használok. Ahogy az öltözködésemben, úgy a sminkemben is előkerül a mustársárga, bordó, piros árnyalatok és újonnan a smaragdzöld is. 


A mustárszínt idén már a neonos Huda Beauty palettámból veszem, a bordós-bogyós színeket pedig a kedvenc MAC összellításomból. Bár a legutóbb vásárolt Urban Decay palettám elvileg a sivatag színeiből merít, szerintem tökéletesen passzol az őszi napokhoz is. Az ajkakra is jöhetnek a mélyebb színek, az állandóan használt SuperStay Matte Ink darabok mellett nagy kedvencem mostanában a NYX Shout Loud hidratáló ajakrúzsa, Cherry Charm árnyalatban.

Szóval mindent összevetve az év utolsó hónapjaiban egy nagy ősz-halloween-karácsony masszában élek és nagyon élvezem. Azt is, hogy mindezt megosztom, hiszen ezt az egészet láthatjátok tőlem a közösségi médián és az is hatalmas boldogság, amikor valaki örül annak a dekornak, amit tőlem vásárolt vagy annak az infónak, amit tőlem kapott. Az ilyen kisebb és nagyobb dolgok és az, hogy figyelünk ezekre - ez a hygge szerintem. Az évek során arra jöttem rá, hogy bár klisésen hangzik, de a sok apró dolog (is) tud örömöt okozni és bár nyilván nem a tárgyak a legfontosabbak, semmi baj nincs azzal, ha megválogatjuk, hogy milyen dolgok vegyenek körül minket és csak azt tartjuk meg, ami jó érzéssel tölt el. 

Semmi szomorkodás amiatt, hogy jön a tél, pár gyertya, fényfüzés és egy jó könyv feldobja a hangulatot. Remélem jó kis gondolatébresztő volt ez a bejegyzés, ha szeretnétek több képet, hangulatos videót látni, gyertek Instagramra és TikTokra, mindkét felületen Negiluy néven találtok.  

0 megjegyzés: