Tavaszi sminktrendek 2021



Tavaly nyáron csináltam egy sminktrendes bejegyzést, amiben említettem, hogy - nyilván a kialakult maszkolós helyzet miatt is - nagyon a szemsminkek irányába tolódunk el. Egyre több színes smink jött velem szembe a közösségi oldalakon, illetve elindult a foxy eyes trend, akkor még "csak" barnás, bronzos, aranyas színeket használva. Úgy legyen ötösöm a lottón, mint ahogy akkor megmondtam, hogy utóbbi el fog terjedni színes verzióban is! :D

A barnákkal megkörített, "színt csak egy pici pöttyben, a mozgószemhéjra" típusú sminkek szinte teljesen eltűntek, helyettük tavaly nyár óta a szemöldökig felvitt színek a menők. A mozgó szemhéjra, a mélyítővonalba, akár a pillákra is; mindenhova színek kerülnek. Ez a hétköznapokban soknak tűnhet, talán emiatt is robbantak mostanában nagyot a színes tusvonalak. Ezeket is sokszor visszakanyarintják a mélyítővonal fölött, hogy mutatósabbak legyenek. (Ahogy az alábbi képen én is tettem.)

Hatalmas divatnak örvend a sárga szín, akár neonos verzióban is. A Pantone Intézet egy sárga (Illuminating) és egy szürke (Ultimate Gray) színt jelölt meg 2021-re az év színeinek, amik eluralták a lakberendezés és az öltözködés világát. Bár a szürke most mindenkinek túl szürke, aki sminkel, de úgy gondolom, hogy makeup fronton is ezért erősödött a sárgák használata. Meg persze jól néz ki, friss, meleg, a jó időre, a nyárra emlékeztet minket, amit már annyira várunk.

Nem tartozom azon szerencsések közé, akiknek jól állnak a sárga árnyalatai, de ügyesen be lehet ezt is építeni a sminkünkbe, ha szeretnénk. Én a belső szemzugba teszek egy pici mustár színt (kb. ez az egyetlen sárgás árnyalat, ami jól áll nekem) és abba dolgozok bele egy pici neont. Szerintem tök jó a végeredmény, jól mutat és főleg: Imádom hordani!


A szemzug színezésen és a visszakanyarintott tusvonalon kívül ebben a "rose" sminkben még két trendet lovagoltam meg. Az egyik, a színes pici szeplők, amiket a tusom segítségével rajzoltam meg. A szeplőfestés még mindig trendi natúr színekkel is, ahogy látom.

A másik pedig - ami nekem egyáltalán nem áll jól -, a cupidó-ív (a kis "v" az ajkunk fölött) kikerekítése. Nekem elég éles vonalai vannak az ajkamnak azon a területen, így nem igazán működik és fotózva is csak ebből a kicsit alulnézetből mutat jól. Viszont látszik, hogy mire való: Sokkal teltebbnek mutatja az ajkakat. Ehhez most egy pinkes beütésű rózsaszín rúzs volt a tuti választás. Viszont a tinikoromban divatos, sötétebb színnel kontúrozott, világosabb színnel kitöltött verzióban is alkalmazzák ezt a technikát, főleg barnás árnyalatokkal. 


Gondoltam ne csak a népszerű technikák, de a népszerű sminkcuccok mellet se menjünk el szó nélkül.
Nyilván a színes sminkekhez egy jó paletta elengedhetetlen. Sokat nézelődtem az Urban Decay és a Makeup Obession termékek között. Előbbinél tematikusan, egy-egy színre felhúzva találunk szuper minőségű palettákat, utóbbinál meg nem létezik olyan szín, ami ne lenne benne valamelyik összeállításukban. Még nem próbáltam semmit ettől a márkától, ezt majd pótolnom kell. :)

Azt hiszem, ha kicsit is érdekel valakit a sminkelés, nem tudtott nem belefutni a Sky High szempillaspirálba, ami viszont szinte azonnal elfogyott mindenhol és gyártási problémák miatt nem nagyon jön belőle az utánpótlás. Úgyhogy szeretném helyette a figyelmetekbe ajánlani a L’Oréal Paris False Lash Bambi Oversized Eye spirált. Szeretem a Sky Hight is, de ez még nagyobb kedvencem lett és szerintem hatásra is elég hasonló. Úgy tudom, árban is elég közel vannak egymáshoz. 

Szintén lehetetlen, hogy ne futott volna össze az ember a közösségi médián a L’Oréal Paris Infaillible Fresh Wear 24h púderalapozójával. Jól megkopasztották a polcokat emiatt a termék miatt is, viszont ahogy látom, mindenféle bőrtípusra ezt vették. Azt tudom mondani, ha kicsit szárazabb a bőröd, nem igazán jó választás ez a termék, nekem a szárazabb részeken nagyon poros, nem természetes hatása volt. Viszont a L’Oréal Paris Infallible hosszan tartó folyékony alapozója - ami szintén újdonság -, nagyon jó választás lehet száraz bőrre. Tartós, kellemes viselet, a víz- és izzadásállóságát még nem nagyon sikerült tesztelni, de lesz még itt jó idő. Az biztos, hogy telefonálás után nem lesz tiszta alapozópacsa a kijelzőm, úgyhogy bízom benne, hogy a tavaszi-nyári melegben sem fog majd elkenődni. 

Még soksok dolog van divatban, főleg a TikTokon, de most azokat próbáltam összeszedni amikkel máshol is kicsit többet találkozom. De a lényeg úgyis az, hogy sminkeljetek bátran, úgy, ahogyan nektek tetszik és ahogyan jól érzitek magatokat. Én meg hozom majd továbbra is a trendes bejegyzéseket inspirációnak, ha valami újat szeretnétek kipróbálni. :) 

0 megjegyzés: