Must have nyári kozmetikumok

Nem sok tényezőt tudok mondani, ami nagyban befolyásolná, milyen kozmetikumokat, sminkeket használok éppen. De kiemelkedő ellenpélda a nyári meleg. Igaz, idén eléggé elhúzódik a rosszidő, de már tényleg nem kell sok és beköszönt a forróság. Nem tudom, miért, de úgy érzem, a kellemes tavaszi meleget megint át fogjuk ugrani és nyárias napjaink lesznek. Ennek megfelelően már nem választok olyan kozmetikumokat, amiket a hidegebb napokon szoktam használni, sőt, elkezdtem felkészíteni a smink- és kozmetikumtáramat a nyárra. Van ugyanis néhány olyan termék, ami sokkal kellemesebbé teheti  a - számomra amúgy elég elviselhetetlen - forró napokat. 

Pár dolgot rendeltem magamnak a Notinoról, ezeket videóba szedve láthatjátok IDE kattintva. Viszont rengeteg készítmény van még, ami nálam is kívánságlistás. Ezeket és még párat, amit már használok, összeszedtem Nektek ebben a bejegyzésben. :) 

Hajas cuccok
Szerintem már megtanultuk, hogy a nyári melegben fontos a hidratálás, de talán nem sokszor gondolunk arra, hogy ez a hajunkra is igaz. A meleg, a medence vagy a tenger vize, az állandó izzadás vagy lófarokba kötés (hogy ne lógjon a nyakunkba feleslegesen tovább melegíteni minket a hajunk) mind-mind roncsolja a hajszálakat. Nekem a hajvégem eszméletlenül ki tud száradni a melegben és általában ennek az az eredménye, hogy ősszel egy jó kis hajvágással kezdhetek... 

Tavaly elkezdtem jobban odafigyelni erre és a Garnier Fructis Hair Food maszk volt a legjobb barátom, papayás és banános verzióban. Idén már van dinnyés is, nyilván arra vetettem most szemet. 

Nekem az is sokat segít, hogy minden nap kenek egy kis olajat a hajvégeimre. Nem csak mosás után, hanem belevettem ezt a pár mozdulatot az esti rutinomba, naponta olajozom és nagyon meglátszik a különbség. A Kérastase Elixir Ultime L'huile Originale hajolaját használom, sajnos már csak egy kicsi van az alján... 

Ha már haj; megint nagyon divatos a hullámos, beach waves hatású haj. Amíg ezt hővel oldottuk meg télen, nyáron kellemesebb lehet egy srpay-vel, hogy ne kelljen a formázó alatt izzadni. Ezek a spray-k is "remekül" tudják szárítani a hajat, úgyhogy ezek mellé se spóroljuk el a hajápolókat! 

Találtam még valami nagyon extrát, TIGI Bed Head Motor Mouth hajtömeg növelő krém neonos hatással. Ez a termék nem csak megnöveli a haj volumenét; dúsabbnak és csillogóbbnak mutatja, de elnyeli és tükrözi az UV sugarakat is. Ez fel is került a kívánságlistámra. 

Testápolás, arcápolás
Nagyon sokat próbáltam utána olvasni és szinte mindenhol azzal találkoztam, hogy a BHA tartalmú dolgok nem tesznek fényérzékenyebbé, így azokkal boldogan lehet hámlasztani nyáron is - persze fényvédő használata mellett! Szigorúan! 

Két extra terület van, amire igazából ugyanazt a BHA tartalmú tonikot teszem, mint az arcomra: a könyökem és a lában. Fura, tudom, de mondom, miért! A könyökemen rinocéroszbőr van, de tényleg! Ez családilag ilyen, egyszerűen olyan száraz a könyökünk, hogy sokszor még kicsit sötétebb is ott a bőr. Előkezelésnek nagyon jól bevált a hámlasztás, sokkal hatékonyabban tudok hidratálni utána.

A lábamon pedig a szőrtelenítésben segít a BHA, na nem közvetlenül utána, hanem amikor elkezdenek nőni a szálak. Igen, szőrbenövés ellen zseniális. Sok bosszúságtól szabadított meg az, hogy egy BHA tonikos vattakoronggal áttörlöm a lábamon a bőrt. 

Plusz, ha esetleg pattanásos a vállatok, azon is érdemes tenni egy próbát ezzel a módszerrel. Egy barátnőmnek bevált, sokkal kevesebb gyulladáspöttye és pattanása van azóta. 

AHA savakkal is lehet próbálkozni, de óvatosabban, mert ez már fényérzékenyítő hatású lehet! 

Gondolom, mivel állandóan szajkózom, már nem kell mondanom, hogy NAPTEJ, FÉNYVÉDŐ! Mellé pedig ajánlom a napozási utáni termékek használatát, akár direkt feküdtetek a napra, akár véletlenül kapott meg titeket kicsit. Tudom, régen erre azt mondták, tegyél rá tejfölt, de neee... Válassz inkább 
egy nyugtató összetevőket tartalmazó kencét. Például a Altermed Panthenol Omega spray-t vagy a La Roche-Posay Posthelios gélt. 

Mindemellett én még mindig inkább azt mondom, hogy ne napozzatok, ha színt szeretnétek, önbarnító. Ha megnéztétek a videót, láthattátok, hogy én a Dove önbarnítós testápolóját fogom kipróbálni. Ennyire vagyok csak merész, főleg azért, mert sosem barnultam le, nem tudom, tetszene-e ha nagyobb lenne a változás, így én ezt a belépő színtű terméket választottam. Viszont azóta is izgatnak a St.Tropez termékek, amik között még barnítós arcspray is van. Plusz nagyon jókat lehet olvasni a márkáról, szerintem érdemes körülnézni a termékeik között. 

Ha már nyár, én ilyenkor nagyon szívesen használok olyan testápolókat és tusfürdőket, amik szezonális illatúak. A hajas cuccoknál már láthattátok, hogy rá vagyok pörögve a dinnyére, de nagyon megy az aloé, citrom és teafa is. Hamár dinnye, a Holika Holikánál dinnyés arcmaszk és gél is van. Utóbbi létezik aloésban is és még tusfürdő is van hozzá, a tubus minkettőnél aloé levélnek álcázott. Találtam dinnyés ajakápolót a Carmextől, ami ráadásul fényvédős. Szóval igazából bármelyik kedvenc nyári illatomra keresek rá, tuti találok vele kozmetikumot. Kánaán. :D 

Smink
Ha nyár, akkor szerintem Nektek is a bronzosító jut eszetekbe. Régóta keresem az igazit bronzosító-téren, mert majdnem minden túl narancssárga nekem. Kipróbáltam a Physicians Formula Murumuru Butter pirosítóját és annyira bevált, hogy szeretném kipróbálni a bronzert is, mert van nagyon világos bőrre való árnyalatban is. Kíváncsi leszek rá. 

Ahogy a tavaszi sminktrendes bejegyzésemben is írtam, nagyon mennek a neonszínek - pláne a sárga -, úgyhogy, ha új palettára vágytok, érdemes egy neonosba befektetni. Ahogy tusból is bátran meg lehet vásárolni nyárra a színeseket. Ajkakra is mehetnek a színek, de úgy tűnik, itt trónfosztás történt és a matt cuccok kicsit kivándoroltak a divatból; újra a fényes finishek és kifejezetten a szájfények jönnek szembe velem mindenhol. De a tartósságról szerencsére így sem kell lemondanunk, választhatjuk például a NYX kétvégű újdonságát, a Shine Loud High Shine Lip Colort. Érdemes rá lecsapni, ha éppen elérhető, mert mindig pillanatok alatt kapkodják el. 

Azt hiszem, ennyi lett volna ez a lista, remélem, tudtam hasznos tippeket adni. Kis megjegyzés még: A nyári szépségápolási termékeket most 15% kedvezménnyel tudjátok megvásárolni a Notinon, köztük sok olyat is, amit említettem itt a bejegyzésben. Ha van kedvetek, nézzetek körül az oldalon és ami a legfontosabb, vigyázzatok nyáron a bőrötökre! :) 

1 megjegyzés:

  1. Kiváló cikk, köszönöm a véleményt. Én is odafigyelek a nyáron a kozmetika kiválasztására, főleg azért, mert a meleg időjárás fokozhatja a bőrzsírtermelést, ami több szennyeződés megjelenéséhez vezethet. Ebben a tekintetben a legnagyobb segítségemre a CBD krémek vannak, amelyeket mindenképpen ajánlani szeretnék.

    VálaszTörlés