Fogyókúrás matek

Hoztam nektek egy egyszerű számolást, ami segíthet egy kicsit a fogyókúrában. Illetve konkrétan abban, hogy milyen súlyúnak kellene lennünk, hogy mennyit kellene fogynunk. Sok súlykalkulátor kering a neten, nekem például az összes eddig próbált más-más eredményt hozott ki. Sokan írtak (írtatok) nekem e-mailt is ezzel kapcsolatban, úgy tűnik nem csak én nem igazodtam ki a sok testtömeg kalkulátor között. Ezt a számolást egy orvos ismerőstől tanultam.

Ezzel a módszerrel azt számolhatjuk ki, hozzávetőlegesen hány kilónak kellene lennünk. Ehhez tudnunk kell, milyen magasak vagyunk. Ha ez megvan, az első számjegyet (méter) felejtsük el, így marad egy két számjegyű számunk. Ennek számoljuk ki a 10%-át, majd vonjuk ki belőle azt. Íme az én példám: 165cm magas vagyok, tehát az alap 165 lesz. Ebből marad a 65. Ennek a 10%-a 6.5. A 65-ből kivonom a 6.5-öt, így 58.5 lesz az eredmény.

165 → 65x0.10=6.5     65-6.5=58.5

Tehát nekem hozzávetőlegesen 58.5 kg-nak kellene lennem. Persze ez egy olyan érték, ami lehet picit több, picit kevesebb, ez csak egy kis irányadás.

A lényeg, hogy érezd jól magad a bőrödben! :)

0 megjegyzés: