Így (nem) napozom én

Mostanában már viszonylag gyakran van olyan idő, hogy simán kifekhetünk egy kicsit napozni a kertbe, az erkélyre vagy a teraszra (teszem hozzá tök ironikusan ezt a bejegyzést pont egy esős napon írom). Úgyhogy ha nem is vagytok "mindennap fényvédőt kenek az arcomra" típusúak, mint én, most már akkor is ideje gondolni a napsugarak elleni védelemre.

Ez a bejegyzés most leginkább azoknak íródik, akik hozzám hasonlóan vámpírként élik napjaikat. Mindig is fehér voltam. Az a falfehér, tudod, akitől megkérdezik, nem beteg-e. Ha napra mentem, mindig csak leégtem és irigykedve néztem a család többi tagját; azokat, akik nem csak élvezték a napozást, hanem még szépen le is barnultak. Nekem a nyárból az állandó árnyékkeresés és nemalvás jutott. Utóbbi azért, mert sokszor hiába voltam óvatos, nyilván leégtem, de annyira, hogy inkább ülve aludtam, csak ne érjen hozzám a takaró se. Ezek alapján a tapasztalatok alapján nyilván próbálok minél tudatosabban hozzáállni a fényvédelemhez.


Sokáig nagy rejtély volt számomra, pontosan mit is jelent a faktorszám és a kémiai vagy fizikai fényvédő jelzők (ezeket sokáig most nem is fogom taglalni, hiszen vagy ezer helyen utánuk lehet nézni). Ahogy azt se tudtam, hogy vannak napozás előtti és utáni termékek is. Ezek mind megkönnyítik a nyarat még azok számára is, akik nem fekszenek ki előszeretettel a napra. Szóval, összeszedtem pár tippet, tanácsot és termékeket, amiket már használtam és amiket majd szeretnék. 

Mennyi az annyi?
2-3 evőkanálnyi mennyiségre van szükség a naptejből ahhoz, hogy valóban meg is óvjon a káros sugaraktól. Az arcra való fényvédőből pedig egy teáskanálnyi a javasolt mennyiség.

Arcra 
Azt, hogy a testünket óvni kell a naptól, már az első Balatonon strandolás alkalmával megtanultuk. Nyilván innen a naptej nosztalgikus illatának hangulata is. :D Nyáron minden porcikámat lekenem, amit nem takar ruha, ha ki kell mennem a lakásból. De mi van az arcunkkal?

Leginkább a napsugárzás tehet a bőröregedésről és szerencsére azt látom, hogy mivel ezt már tényleg sokszor lehet hallani - főleg az arcápolás kapcsán -, ez beépült azoknak a tudatába, akik szeretnének egy hatásos arcápolási rutint kialakítani. Fényvédő egyenlő ráncok megelőzése, ez már nem kérdés. Az viszont annál inkább, hogy kémiai vagy fizikai fényvédőt válasszunk-e. Míg előbbi beszívódik a bőrbe és elnyeli az UV sugarakat, utóbbi a bőr felszínén képez réteget, ami visszaveri őket. 
Vannak pro és kontra érvek mindkettő mellett, mert amíg a fizikai sokszor nehéznek érződik és fehérré színezi az arcot (meg esetleg a ruhákat is), addig a kémiai azáltal, hogy a bőrben mélyebbre hatol, talán nem kívánatos anyagokat is "visz" magával. 

Megmondom őszintén, én nem tettem le még egyik mellett sem a voksomat, de idén egy barátnőm hatására rengeteget olvastam a fényvédelemről és nagyon keresem a megfelelő termékeket. Azt le kell szögeznem, hogy a jó fényvédő nem olcsó. De még mindig olcsóbb, mint később a rácokkal küzdeni. 


Napozás, ahogy én csinálom
Ahogy már mondtam, azokhoz képest, akik szépen, gyorsan barnulnak, nekem nagyon oda kell figyelnem és néhány praktikához kell folyamodnom, ha a pipacspiroson kívül más színt is szeretnék produkálni. Ami nekem hihetetlenül sokat segített, az a béta karotin kapszula. Ez beindítja a barnulási folyamatot és segít túllépni a sápatag fehérségen és egy olyan alapállapotot segít összehozni, amiből még számomra is lehetséges a barnulás. 

Ha pedig már olyan idő van, hogy ki tudok feküdni napozni, előtte este mindig leradírozom a bőrömet - ugyanúgy mint egy önbarnító esetében - ez sokat segít az egyenletes szín elérésében. NEM IGAZ, hogy nem lehet barnulni naptej használata mellett, sőt! Kötelező a naptej akkor is, ha barnulni szeretnénk. Tudom, sokaknak az a baja, hogy így lassabb a folyamata, de... Nem tudom, ez számomra nem érv a nem megfelelő védekezésre. Szóval, 50 faktoros védelemmel kezdek és amikor már összeszedtem némi színt, váltok 30 faktorosra. A rutint napozás utáni termékkel zárom, ami segít nyugtatni és hidratálni a bőrt. A nyári, napozós időszakban érdemes lehet jól hidratáló tusfürdőt is használnunk. 

Sosem leszek bronzbarna, nálam ez az egész tényleg csak annyiról szól, hogy egészséges, kicsit barnább színem lesz, de én ettől is boldog vagyok. 




Termékek 
Ami nagyon bevált, az az Eucerin Sun Photoaging Control családja (a bejegyzésben feljebb a képen), az arcra és a testre való termék is szépen tette a dolgát; természetesen nem égtem le velük és nem voltak kényelmetlenek, se fehér foltokat, se fullasztó érzést nem tapasztaltam velük. 

Napozás utáni termékből többet is kipróbáltam már, a La Roche-Posay és a Hawaiian Tropic nagyon kellemes, hűsítő, nyugtató hatásúnak bizonyult. Idei új infó számomra, hogy már napozás utáni fátyolmaszk is létezik, de ha belegondolok, csak egy sima, hidratáló hatásút is nagyon megéri használni napozás után, mondjuk egy Garnier Moisture + Aqua Bombot

Aztán, amiről sokan megfeledkeznek: Az ajkaknak is szükségük van védelemre, érdemes egy ajakápolót is beszerezni, ami ellátja ezt a feladatot. Nekem most a Bioderma Photerpes SPF 50+ ajakvédő balzsama van kívánságlistán. A bőröm napozáshoz való előkészítésére pedig a 
St.Tropez Prep & Maintain barnulást elősegítő testpeeling krémet néztem ki. 

Nagyon remélem, hogy hasznos volt számotokra a bejegyzés, igyekeztem mindent összeszedni, ami főleg egy leégésre hajlamos ember számára jól jöhet. Ha mégis megkapna a nap, próbáljátok meg hűteni a leégett részt jégzselével, hideg zuhannyal, hogy ne hólyagosodjon fel a bőrötök. Ne feledjétek, a vízben is le lehet égni, ha valamikor eljuttok vízpartra vagy akár a kerti medencébe, kenjétek le magatokat mielőtt bementek! Vigyázzatok a bőrötökre!

Szponzorált tartalom / A bejegyzés termékmegjelenítést tartalmaz!

0 megjegyzés: