Hamis kókuszgolyó | Könnyű és vegán


Még húsvét előtt sikerült úgy megkívánnom a kókuszgolyót, hogy nekiálltam csinálni/feltalálni egyet. Jelenleg minél inkább próbálom kerülni a glutént és hozzácsaptam a cukrot is - gondolom, szeretem kínozni magam. 

Szóval, kitaláltam, hogy csinálok egy könnyen összedobható kókuszkuglit, ami véletlenül még vegán is lett (de javítsatok ki ha tévednék), ráadásul nem kell hozzá sokat méricskélni sem, csak egy evőkanál kell hozzá. 

Szóval, a recept:
3 ek zab
2 ek mandula (héj nélkül)
4 szem datolya (cukrozatlan)
ízlés szerint egy kis cukrozatlan kakaópor - nekem 1 ek
egy löttyintés mandulatej, hogy összeálljon a cucc
kókuszreszelék a forgatáshoz

A zab, a mandula, a kakaópor és a datolya mehet bele egy robotgépbe, amivel teljesen felaprítom őket. A még nem annyira összeálló masszához adok annyi mandulatejet, hogy formázható legyen. Majd, ahogy a klasszikus kókuszgolyónál is, kis adagokat veszek ki a masszából, amit nedves kézzel golyóvá gyúrok a tenyeremben és beleforgatok egy kis kókuszreszelékbe. Mehet tálcára vagy papírkába és kész is. A leírt mennyiségből a képen látható adag lett. Ha hűtőben pihenteted kicsit, finomabb lesz. 

Mondtam, hogy baromira könnyű és egészen egészséges is. :) 

0 megjegyzés: