Mediterrán tonhalas tészta | Meleg ebéd gyorsan



Nagyon szeretem a tonhal és a tészta kombinációját, tésztasalátaként, hidegen gyakran szoktuk enni, de ma ebédre kellett valami. Tészta és tonhal volt itthon, ahogy paradicsompüré is és kaptunk két csokor szép petrezselyemzöldet éppen ma reggel. A tonhal, petrezselyem, paradicsom párosítás is díjnyertes, nagyon jól kiegészítik egymást. Ennek a gondolatnak a mentén álltam neki főzni. Vagy feltalálni. A kettő nálam ugyanaz. :)


Hozzávalók:
1/2 csomag tészta (itt farfalle)
1 doboz/150g tonhal sós lében
140g/2 mini paradicsompüré konzerv
5-10 dkg sajt
1-2 reszelés parmezán (elhagyható)
1 nagy marék friss petrezselyemzöld
2 szál újhagyma
2 gerezd fokhagyma
10-20 szem fekete olajbogyó (sótlant használtam)
1 tk olívaolaj
bazsalikom, kakukkfű
só, bors

Elkészítés: A fokhagymát összezúzom és az olívaolajon picit megkapatom egy lábosban. Beleöntöm a paradicsompürét, elkezdem felmelegíteni. Mikor átmelegedett, hozzáadom a felaprított újhagymát és petrezselyemzöldet. (Nem kell várni, csak megfonnyasztjuk a zöldet, nem főzzük agyon.) Ezt összekeverem és mehet is rá a sajt (sajtok), egy csipet só, bors, kevés kakukkfű, picit több bazsalikom. Míg a sajt lassú tűzön megolvad, leöntöm a levet a tonhalról és hozzáadom a paradicsomos szószhoz. Az egész főzési folyamat alatt éppen ki is fől a tészta, amire ráöntöm a paradicsomszószt és hozzáadom az olajbogyót (a bogyókat én felkarikáztam, de mehetnek egyben is). Friss petrezselyemmel és/vagy reszelt sajttal tálaljuk. Jó étvágyat!


Kész is a hihetetlenül egyszerű, gyors és egészséges ebéd vagy vacsora. Meleg, ráadásul baromira ízes. Egy lightos tésztával elkészítve fogyókúrába is beilleszthető (bár én a normál tésztával is beillesztettem most). Még a húsimádó sem szólt egy szót sem, csak belapátolta. :D

Szoktatok hasonló, gyors tésztaételeket készíteni? Szeretitek a tonhalat? Mit szoktatok csinálni belőle?

4 megjegyzés: